کتاب پنج نمایش نامه

All in the Timing
کد کتاب : 10306
مترجم :
شابک : 978-6006047072‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پنج نمایش نامه اثر دیوید آیوز

کتاب «پنج نمایش نامه» مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های تک‌پرده دیوید آیوز، نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که بین سال‌های 1987 و 1993 نوشته شده است. این مجموعه شامل نمایشنامه‌های کوتاه تقریبا همه کمدی‌ها (یا درام‌های کمدی) هستند که عمدتا بر زبان و بازی کلمات، دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی در مورد زندگی و معنا، و همچنین پیچیدگی‌های موجود در روابط عاشقانه تمرکز دارند.
به گفته دیوید ایوز، جهان مکان بسیار اضافه ای است، و نمایشنامه های او یک تست استرس مجازی از زبان انگلیسی - و ظرفیت تماشاگر برای سرگردانی و لذت است. شخصیت‌های ایوز در سیاهچاله‌هایی به نام «فیلادلفیا» فرو می‌روند، جایی که ساده‌ترین خواسته‌ها به طرز خنده‌داری خنثی می‌شوند. شامپانزه هایی به نام های میلتون، سوئیفت و کافکا در اتاقی حبس می شوند و برای بازسازی هملت ساخته می شوند.
این نسخه اصلی نمایشنامه‌های ایوز، در عین حال مسحورکننده و گیج‌کننده، به‌شدت هوشمندانه و بسیار خنده‌دار هستند.

کتاب پنج نمایش نامه

دیوید آیوز
دیوید آیوز نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی متولد سال 1950 شیکاگوست. او که فیلم ونوس در پوست خز، Sure Thing، و دو کتاب Time flies and other short plays، Monsieur Eek را در کارنامه‌اش دارد، جایزه حلقه منتقدان خارج از نیویورک را به افتخار جان گاسنر برای نمایش‌نامه‌نویسی از آن خود کرد.ویژگی نمایشنامه‌های «دیوید آیوز» الهام از موسیقی و فرم‌های آن، بیانی ظریف و طنازانه و البته دراماتیک نبودن است.