کتاب تاریخچه میرزا کوچک خان

The history of Mirza Kouchek Khan
روایتی نو و متفاوت از قیام جنگل
  • 10 % تخفیف
    45,000 | 40,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نامک نامک
    نویسنده: سیدمحمد بحرالعلوم قزوینی
کد کتاب : 103420
شابک : 978-6006721590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخچه میرزا کوچک خان اثر سیدمحمد بحرالعلوم قزوینی

کتاب "تاریخچه میرزا کوچک خان: روایتی نو و متفاوت از قیام جنگل" نوشته سید محمد بحرالعلوم قزوینی و توسط نشر نامک منتشر شده است. این کتاب برای تاریخ نگاران و علاقمندان به تاریخ ایران به عنوان یک رساله‌ی منحصر به فرد و نوآورانه در مورد نهضت جنگل و میرزا کوچک‌خان توصیف می‌شود. متن کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده و از زاویه‌های تازه‌ای به این موضوع پرداخته است.

نویسنده، سید محمد بحرالعلوم قزوینی، یکی از ارجمندترین علمای قرن حاضر ایران (1257-1332 خورشیدی) بوده و با توجه به تجربیات و شاهدی‌های خود از هنگام ورود میرزا کوچک‌خان به جنگل تا پایان اقامت او در مناطقی مانند انزلی، کسما و اطراف انزلی، به تألیف این تاریخچه پرداخته است. نویسنده بیان می‌کند که تاریخچه را بدون تحریف و تاثیر افکنی از دیدگاه‌های شخصی خود آورده است. یکی از نکات مهم این کتاب، نگرش منفی نویسنده نسبت به میرزا کوچک‌خان است که در متون گوناگون از این نگرش بهره‌برده شده است. از طرفی، این کتاب منبعی معتبر برای تحقیقات بعدی توسط محققین و افراد متخصص در زمینه تاریخ نهضت جنگل و میرزا کوچک‌خان می‌تواند باشد و به روشن‌سازی زوایای مختلف این موضوع تاریخی کمک کند.

همچنین، این کتاب اطلاعات جدیدی را در مورد پدر، مادر و تبار میرزا کوچک‌خان ارائه می‌دهد که تا کنون در منابع تاریخی قابل دسترسی نبوده است. این موارد جزئیات جالبی در مورد زندگی و تاریخچه میرزا کوچک‌خان را به ما ارائه می‌دهند.

کتاب تاریخچه میرزا کوچک خان

دسته بندی های کتاب تاریخچه میرزا کوچک خان