کتاب سفرنامه بهمئی ولشکر کشی به طیبی

Diary of a tour through kuhgeld
گزارشی از تحولات کهگیلویه و بختیاری در جنگ اول جهانی ۱۹۱۷-۱۹۱۶‬
کد کتاب : 103426
مترجم :
شابک : 978-6226670319
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرنامه بهمئی ولشکر کشی به طیبی اثر میجر ادوارد ویلیام چارلز نوئل

کتاب « سفرنامه بهمئی ولشکر کشی به طیبی» "گزارشی از تحولات کهگیلویه و بختیاری در جنگ اول جهانی ۱۹۱۷-۱۹۱۶‬ " نوشته میجر ادوارد ویلیام چارلز نوئل توسط نشر نامک منتشر شده است.
یک سفرنامه از کپتین نوئل افسر سیاسی بریتانیا به منطقه بهمئی و یک گزارش از لشکر کشی بر ضد ایل طیبی به قلم کپتین ،پیل نایب کنسول بریتانیا در اهواز در سال های پایانی جنگ اول جهانی به انضمام مجموعه ای از اسناد و گزارش های دیگر در توضیح جوانبی چند از سیاست های دولت بریتانیا در قبال آن منطقه در سال های مورد بحث بخش اصلی این مجموعه را تشکیل می دهد.

کتاب سفرنامه بهمئی ولشکر کشی به طیبی

میجر ادوارد ویلیام چارلز نوئل
سرهنگ ادوارد ویلیام چارلز نوئل (زاده ۱۴ آوریل ۱۸۸۶ – درگذشته ۱۰ دسامبر ۱۹۷۴) افسر، دیپلمات و جاسوس بریتانیایی بود.نوه چارلز نوئل، دومين ارل گينزبرو، پدرش، پسر دوم ارل بود. او برادر بزرگ کاپیتان نوئل یک کوهنورد و فیلمساز انگلیسی بود که بیشتر به خاطر فیلم اکتشاف کوه اورست بریتانیا در سال 1924 در کنار جورج مالوری و اندرو ایروین شناخته شد. او در مدرسه خطابه، بیرمنگام و آکادمی نظامی سلطنتی، وولویچ تحصیل کرد. در ابتدا در توپخانه پادگان سلطنتی مأموریت یافت و در سال 1908 به ارتش هند منتقل شد.او...