میجر ادوارد ویلیام چارلز نوئل

میجر ادوارد ویلیام چارلز نوئل

سرهنگ ادوارد ویلیام چارلز نوئل (زاده ۱۴ آوریل ۱۸۸۶ – درگذشته ۱۰ دسامبر ۱۹۷۴) افسر، دیپلمات و جاسوس بریتانیایی بود.
نوه چارلز نوئل، دومين ارل گينزبرو، پدرش، پسر دوم ارل بود. او برادر بزرگ کاپیتان نوئل یک کوهنورد و فیلمساز انگلیسی بود که بیشتر به خاطر فیلم اکتشاف کوه اورست بریتانیا در سال 1924 در کنار جورج مالوری و اندرو ایروین شناخته شد. او در مدرسه خطابه، بیرمنگام و آکادمی نظامی سلطنتی، وولویچ تحصیل کرد. در ابتدا در توپخانه پادگان سلطنتی مأموریت یافت و در سال 1908 به ارتش هند منتقل شد.
او دو بار در سال های 1909 و 1910 از انگلستان به هندوستان رکاب زد.
او در سال 1915 به عنوان معاون کنسول اهواز در ایران و کنسول کرمان و بلوچستان ایران در سال 1929 منصوب شد. او به پیتر پولوفتسوف، ژنرال تزاری برای فرار از روسیه در سال 1918 کمک کرد. سپس نوئل در حین حمل اعزامی برای دانسترفورس، گروگان گرفته شد. توسط جنگلی ها در سال 1919. او در مراسم افتخارات سال نو 1918 همراه با نشان امپراتوری هند شد و در سال 1919 نشان خدمات برجسته را دریافت کرد. پس از جنگ جهانی اول، او از ایجاد کردستان مستقل حمایت کرد. و گشت و گذارهای زیادی در منطقه انجام داد و با اولاد بدرخان بیگ و شیخ عبیدالله روابط حسنه برقرار کرد.
او در سال 1919 نشان خدمات برجسته (D.S.O.) را دریافت کرد. او در سال 1924 مامور سیاسی آژانس کورم در فتا بود. او مأمور ساخت یک خانه استراحت در جنگل چاپری در پاراچنار شد. وی در سال 1929 کنسول در کرمان و بلوچستان فارس بود. وی در سال 1931 معاون کمیساریای دهرا اسماعیل خان بود. وی در سال 1933 مدیر بخش کشاورزی و متفقین استان های مرزی شمال غربی بود. وی در هند به درجه سپهبدی نائل آمد. ارتش.

کتاب های میجر ادوارد ویلیام چارلز نوئل