کتاب شکست

Losing hearts and minds american-iranian relations and international education ‭during the cold war
تحصیل کردگان غرب چگونه انقلابی شدند؟
کد کتاب : 103536
مترجم :
شابک : 978-6002538116
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شکست اثر متیو کی. شانن‏‫

متیو کی. شانون به خوانندگان یادآوری می کند که یک مرحله کوتاه و مناسب از روابط بین ایالات متحده و ایران است. شانون در کتاب «شکست» داستان هجوم دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا را بین سال‌های 1950 تا 1979 روایت می‌کند که موسسات آموزش عالی ایالات متحده را جهانی کرده و اتحاد بین جوانان ایرانی و آمریکایی‌های مترقی ایجاد کرد.

از دست دادن قلب ها و ذهن ها روایتی مملو از کنایه های تاریخی است. به دلیل رقابت ابرقدرت‌ها با اتحاد جماهیر شوروی، دولت ایالات متحده با سازمان‌های غیردولتی همکاری کرد تا ابزاری برای آموزش و تحصیل ایرانیان در ایالات متحده ایجاد کند. هدف اعلام شده از این ابتکار ایجاد یک بنیاد فرهنگی برای روابط رسمی و فراهم کردن نخبگان تحصیل کرده برای شاه محمدرضا پهلوی برای اجرای برنامه بلندپروازانه توسعه اجتماعی-اقتصادی بود. با وجود این اهداف، شانون حداقل یکی از نسخه‌های احتمالی انقلاب ایران را در دانشگاه‌های آمریکا قرار می‌دهد، که فضایی را برای جامعه بزرگ و پر سر و صدای دانشجویان دگراندیش ایرانی فراهم می‌کند تا علیه رژیم پهلوی سازماندهی کنند و حمایت آمریکایی‌های همدل را جلب کنند. . آنها با هم الگوی توسعه اقتدارگرایانه شاه را رد کردند و خواستار حقوق مدنی و سیاسی در ایران شدند و از ظهور جمهوری اسلامی ایران حمایت ناخواسته کردند.

کتاب شکست

نکوداشت های کتاب شکست
Shannon deserves praise for his impressive archival research, broad scope, and focus on students as transnational actors...
شانون به دلیل تحقیقات آرشیوی چشمگیر، دامنه وسیع، و تمرکز بر دانشجویان به عنوان بازیگران فراملی، شایسته ستایش است...
― AMERICAN HISTORICAL REVIEW

His book is also required reading for anyone wishing to comprehend the full story of U.S. relations with Pahlavi Iran.
خواندن کتاب او برای هرکسی که مایل به درک کامل داستان روابط ایالات متحده با ایران پهلوی است، الزامی است
― Diplomatic History

قسمت هایی از کتاب شکست (لذت متن)