کتاب کتاب شناسی توصیفی کلام جدید- فلسفه دین

Descriptive Bibliography
کد کتاب : 103794
شابک : 978-9647019842
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 511
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شناسی توصیفی کلام جدید- فلسفه دین اثر مهدی کمپانی زارع

علم کلام پس از یک دوره نسبتا طولانی رکود، خیزش جدیدی را آغاز کرده است و به سرعت دامنه خود را گسترش می دهد.این دانش ارزشمند، وظیفه دار پاسداری از حریم باورهای دینی و تبیینی درست آموزه های اسلامی است. از این رو آگاهی از تولیدات این عرصه برای عموم دینداران و مسلمانان، به ویژه اهل تحقیق و پژوهش ضرورت دارد. آشنایی با مسائل و پرسش های جدید و پاسخ های ارائه شده به آنها، افزون بر بعد پژوهشی و علمی، می تواند برای همگان فعالیتی جذاب و روشنی بخش باشد.
مجموعه کتاب شناسی توصیفی حاضر، به عنوان یک طرح پژوهشی در شورای علمی مرکز پژوهش های فرهنگ اسلامی دانشگاه شیراز، به منظور تسهیل در امر مطالعاتی محققین گرامی در موضوع کلام جدید و فلسفه دین، تصویب گردید.
برخی از عناوین مطالب کتاب بدین شرح هستند: آخرت و خدا، آینده ادیان، احیای فکر دینی در اسلام، اخلاق خدایان، اسلام و کثرت گرایی دینی، الاهیات فرهنگ، ایمان و چالش های معاصر، بسط تجربی نبوی، تناقض نما یا غیب نمودن، سیری در ادله اثبات وجود خدا، عقلانیت باور دینی از دیدگاه پلانتینگا.

کتاب کتاب شناسی توصیفی کلام جدید- فلسفه دین

مهدی کمپانی زارع
مهدی کمپانی زارع در 25 بهمن 1359 در شیراز متولد شد. دوره­های ابتدایی و متوسطه را در مدارس امیرکبیر و راهنمایی توحید گذراند و از دبیرستان شهید ترابی همان شهر دیپلم گرفت. در سال 1379 در رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز پذیرفته شد. در این مقطع از محضر استادانی چون دکتر سعید رحیمیان و دکتر قاسم کاکایی و دکتر عبدالرسول کشفی بهره مند شد. پس از آن بلافاصله در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم پذیرفته شد. در این دانشگاه نیز از محضر استادانی چون دکتر محسن جوادی، امیرعباس علیزمان...
دسته بندی های کتاب شناسی توصیفی کلام جدید- فلسفه دین