کتاب مدیریت منابع انسانی

Fundamentals of Human Resource Management
کد کتاب : 104480
مترجم :

شابک : 978-6004071314
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 638
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی اثر ریموند نویه

در واقع مدیریت منابع انسانی استفاده از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان است و شامل فعالیت‌هایی نظیر کارمندیابی و جذب، آموزش، حقوق و دستمزد و روابط سازمانی می‌شود. به عبارتی دیگر مدیریت منابع انسانی تابعی در سازمان است که عملکرد کارکنان را در خدمت‌رسانی به اهداف استراتژیک کارفرما، به حد اعلاء می‌رساند. مدیریت منابع انسانی به دنبال یافتن چگونگی مدیریت افراد در سازمان‌ها، با تمرکز بر سیاست‌ها و سیستم‌ها می‌باشد.
در کتاب «بنیادهایی از مدیریت منابع انسانی» نوشته (ریموند، نوء؛ جان، هالنبک؛ باری، گرهارت و پاتریک، رایت. 2011)شالوده و بنیادهای پر‌اهمیت مدیریت منابع انسانی مطرح شده است. کتاب حاضر تصویری جامع و شفاف از مدیریت منابع انسانی را در حیطه نظری و عملی مطرح می‌نماید که می‌تواند منبع جامع و کاملی جهت استفاده متخصصان حوزه منابع انسانی و دانشجویان و اساتید محترم باشد. سازماندهی کتاب مبتنی بر 16 فصل می‌باشد. که به ترتیب فصول مباحث مدیریت منابع انسانی، روندهای مدیریت منابع انسانی، ایجاد فرصت استخدام برابر و محیط کاری ایمن، تجزیه و تحلیل کار و طراحی شغل، برنامه‌ریزی و کارمندیابی و استخدام منابع انسانی، انتخاب کارکنان و قرار دادن آنها در مشاغل، آموزش کارکنان، مدیریت عملکرد کارکنان، توسعه کارکنان جهت موفقیت در آینده، انفصال و ابقای کارکنان، ایجاد ساختاری برای حقوق، پذیرش مشارکت کارکنان از طریق پرداختی، تامین مزایای کارکنان، مذاکره جمعی و روابط کارگری، مدیریت جهانی منابع انسانی، ایجاد و نگهداری سازمان‌هایی با عملکرد بالا که با یک دید کلی نسبت به همه مباحث قبلی مدیریت منابع انسانی در ایجاد سازمان با عملکرد بالا مطرح شده است. در ساختار هر فصل مباحث نظری، بهترین تجارب و همچنین تامل اخلاقی در حیطه مورد نظر بحث شده است و همین امر بر غنای بیشتر کتاب حاضر می‌افزاید و آن را کاربردی‌تر می نماید. امیدوارم مفید واقع شود.

کتاب مدیریت منابع انسانی

ریموند نویه
پروفسور ریموند اندرو نویه یکی از برجسته ترین مقامات دانشگاهی در زمینه آموزش و توسعه است.وی نویسنده سه متن در مدیریت منابع انسانی است، از جمله آموزش و توسعه کارکنان، که شامل بخشی در مورد استفاده از فن آوری ها در آموزش است و به طور گسترده در نشریاتی مانند مجله روانشناسی کاربردی، آکادمی بررسی مدیریت ، ژورنال منتشر شده است. رفتار سازمانی و روانشناسی پرسنل.وی در زمینه آموزش و توسعه با چندین شرکت از جمله شرکت استراتژیک تعاملی و شرکت جنرال موتورز تضمین مشورت کرده است.