کتاب بنیان طراحی خلاقانه

The Fundamentals of Creative Design
کد کتاب : 105041
مترجم :
شابک : 978-6006016733
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بنیان طراحی خلاقانه اثر گوین امبروز

این کتاب در چند بخش تدوین شده است که عواملی که مورد بررسی قرار گرفته عبارتند از:
فرمت: فرمت شکل فیزیکی و اندازه‌ی نهایی کار در کتاب، مجله، بروشور، یک قطعه‌ی بسته‌بندی‌شده، یا حتی وبسایت است. انتخاب شکل کلی که قالب کار برای انواع صفحه، پوستر و تصویرهای متحرک در وب را دارد و صفحه‌آرایی (لی‌اوت) و گرید که قواعد صفحه‌آرایی چه در کار چاپی و چه در صفحه نمایشگر، امکان جاگذاری جالب عناصر گرافیکی و نوشتاری را در فضای موجود فراهم می‌کند.
خط‌نگاری (تایپوگرافی): خط‌نگاری معنایی است که یک ایده‌ی نوشته‌شده را به زبان تصویر بیان می‌کند. خط‌نگاری نقش مهمی در برقراری تعادل و گیرایی یک نوشته ایفا می‌کند و تصویر که یک ابزار بصری است و با روح بخشیدن به طرح، طوری ایده را به بیننده منتقل می‌کند که متن نوشته نمی‌تواند به تنهایی از عهده‌اش برآید اگر در طرحی، خلاقیت به کار رفته باشد، رنگ قدرت گیرایی تصویر و برقراری ارتباطی پیام را تشدید می‌کند.
رنگ: رنگ از نظر برقراری ارتباط بسیار قدرتمند است؛ زیرا با رمزگذاری به بسیاری از معانی، تحرک خاصی را هم به آن‌ها اضافه می‌کند. رنگ می‌تواند حالت‌های احساسی یا روحیه را نشان دهد و برای برانگیختن واکنش‌های خاص بیننده به کار می‌رود. شناخت قانون رنگ طراح را مسلط و مجهز به بیشترین استفاده ممکن از تاثیر آن می‌کند.

کتاب بنیان طراحی خلاقانه

گوین امبروز
گوین امبروز (متولد: 6 فوریه 1973) نویسنده، مربی و طراح گرافیک است که مشتری هایش شامل بخش هنر، گالری ها، ناشران و آژانس های تبلیغاتی است. وی تاکنون کتابهای بی شماری را در زمینه طراحی گرافیک، برند تجاری و بسته بندی نگاشته و طراحی کرده است. وی در حال حاضر Graphic Design BA را در دانشگاه برایتون تدریس می کند.