کتاب فصل توت های سفید

The season of white berries
کد کتاب : 105588
شابک : 978-6226936620
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فصل توت های سفید اثر عذرا موسوی

کتاب «فصل توت های سفید» نوشته سیده عذرا موسوی است که در سومین دوره‌ی جایزه‌ی شهید سیدعلی اندرزگو در بخش رمان بزرگسال برگزیده شد. این کتاب، قصه‌ی زنی را روایت می‌کند که تلاش کرده در دو‌راهی‌های مهم زندگی خود منفعل نباشد و پخته‌ و سنجیده‌ عمل کند. فروغ، قهرمان داستان «فصل توت های سفید» است که بنا‌بر گذشته‌ی پیچیده‌ای که دارد، با اتهامات سنگین و طرد اجتماعی رو‌به‌رو می‌شود و بهروز، در پی آن است تا ننگی بزرگ را برای فروغ به ارمغان آورد. در این میان اما ورود مردی به نام امیر به زندگی فروغ مسیر داستان را تغییر می‌دهد.
اتهام گناه به زنان از موضوعات پرطرفدار ادبیات داستانی است و تلاش قهرمان برای مبرا کردن خود، چالشی است که خوانندگان را با این دسته از آثار همراه می‌کند. «فصل توت‌های سفید» اثری است با چند محور که نویسنده تلاش کرده با بیان جزئیات عاطفی و روایی، برهه‌های متفاوتی از تاریخ ایران را بازگو کند. در بخشی از متن داستان آمده: «مردها خم شده بودند روی زانو، انگار که رکوع کرده باشند و چمباتمه زده بودند دور آقا یدی که سرش را میان دست‌ها گرفته بود و صورتش مثل ازگیل لهیده و چروکیده‌ای در‌هم‌فرو‌رفته بود.»

کتاب فصل توت های سفید

عذرا موسوی
سیده عذرا موسوی متولد سال 1362 در قم،کارشناسی ارشد - زبان و ادبیات کودک و نوجوان می باشد. ویسابقه‏‌ی فعالیت در کانون پرورش، فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان مربی،سابقه‏‌ی هم‏کاری با نشریاتی چون دیدار آشنا، خانه‏ ی خوبان، قدر، آینده‏سازان، انتظار نوجوان، سه‌یک‌سه، باران و...،انتشار اثر در برخی از سایت‏ها هم‏چون لوح، ادب فارسی و...، انتشار اثر با عنوان «یکی به‌جای عباس» در نشریه‌ی ادبیات داستانی،دبیر سرویس دخترانه‏ ی ...