کتاب درباره ی شر

On Evil
کد کتاب : 106758
مترجم :
شابک : 978-6225250031
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره ی شر اثر تری ایگلتون

تری ایگلتون، متفکر برجسته مارکسیست، در این مطالعه شوخ‌آمیز و قابل دسترس، دفاعی شگفت‌انگیز از واقعیت شر به راه می‌اندازد و از منابع ادبی، الهیاتی و روان‌کاوانه استفاده می‌کند تا نشان دهد که شر، نه مصنوع صرف قرون وسطایی، یک پدیده واقعی با نیروی محسوس است.

ایگلتون در کتابی که از سنت آگوستین تا اعتیاد به الکل، توماس آکویناس تا توماس مان، شکسپیر تا هولوکاست را در بر می گیرد، به بررسی وضعیت وحشتناک آن روح های محکوم به فنا می پردازد که ظاهرا بی دلیل ویران می کنند. در این فرآیند، او مجموعه ای از سوالات جذاب را مطرح می کند. آیا واقعا شر نوعی نیستی است؟ چرا باید اینقدر جذاب و فریبنده به نظر برسد؟ چرا خوبی اینقدر خسته کننده به نظر می رسد؟ آیا واقعا ممکن است انسان ها بدون هیچ دلیلی از نابودی لذت ببرند؟

کتاب درباره ی شر

تری ایگلتون
تری ایگلتون (به انگلیسی: Terry Eagleton) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۳) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچ...