کتاب ویلیام شکسپیر

William Shakespeare
کد کتاب : 10816
مترجم :

شابک : 9789642133369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ویلیام شکسپیر اثر تری ایگلتون

این یک تفسیر مجدد جسورانه و بدیع از تقریبا تمام نمایشنامه‌های اصلی شکسپیر، در پرتو ایده‌های مارکسیستی، فمینیستی و نشانه‌شناختی زمان خودمان است. کتاب از طریق مجموعه‌ای از خوانش‌های دقیق و سرسختانه، تعدادی از مشکلات یا درگیری‌های مداوم در درام شکسپیر را روشن می‌کند - به‌ویژه تضاد بین کلمات و چیزها، بدن و زبان، که از نظر قانون، جنسیت و طبیعت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تری ایگلتون استدلال می کند که زبان و میل توسط شکسپیر به عنوان نوعی «مازاد» بیش از بدن، نقش های پایدار و اجتماعی و طبیعت ثابت انسانی دیده می شود. اما نگرش نمایشنامه ها به چنین «مازادی» عمیقا دوسوگرا است. اگر آن را به عنوان منبع خلاقیت انسان تحسین کنند، از نیروی آنارشیک و متجاوز آن نیز می ترسند. کتاب به طور قانع‌کننده‌ای نشان می‌دهد که زیربنای چنین ابهاماتی، یک مبارزه ایدئولوژیک عمیق‌تر است، بین سنت‌گرایی فئودالیستی از یک سو، و ظهور اشکال جدید فردگرایی بورژوایی از سوی دیگر. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه در پرتو نظریه‌های امروزی خودمان در مورد زبان، تمایلات جنسی و جامعه، می‌توانیم مسائل موجود در درام شکسپیر را که قبلا مبهم مانده‌اند، درک کنیم.

کتاب ویلیام شکسپیر

تری ایگلتون
تری ایگلتون (به انگلیسی: Terry Eagleton) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۳) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچ...