کتاب پیش درآمدی بر نظریه ادبی

Literary Theory
کد کتاب : 17478
مترجم :
شابک : 978-9643055172
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیش درآمدی بر نظریه ادبی اثر تری ایگلتون

کتاب «پیش درآمدی بر نظریه ادبی» بررسی رضایت بخشی از همه نظریه های مهم ، از ساختارگرایی در دهه 1960 تا ساختارشکنی امروز ، را ارائه می دهد.

"این کتاب یک راهنمای اجمالی برای جالب ترین و مخوف ترین روندهای مطالعه ادبیات طی پنجاه سال اخیر."


در نظر داشته باشید شما در این کتاب علاوه بر اینکه با نظریه های مختلف ادبی آشنا می شوید، از منظر نویسنده ای مارکسیست به چالش کشیدن این نظریه ها را هم خواهید آموخت. رویکرد انتقادی این کتاب نسبت به نحله های ادبی باعث می شود شما در گیر یک فرآیند فکری جدی شوید.

این اثر کلاسیک تمام جنبش های مهم مطالعات ادبی در این قرن را در بر می گیرد. تئوری ادبی که به دلیل سبک واضح و جذاب و برخورد بی تکلف خود مورد توجه قرار گرفته است ، به عنوان گزینه انتخابی برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری دنیای تفکر ادبی معاصر است ، الزامی است.


تری ایگلتون استاد ادوارد انگلیسی جان ادوارد تیلور در دانشگاه منچستر است.از کتاب های متعدد وی می توان به معنای زندگی ، چگونه شعر بخوانیم و بعد از تئوری اشاره کرد.

کتاب پیش درآمدی بر نظریه ادبی

تری ایگلتون
تری ایگلتون (به انگلیسی: Terry Eagleton) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۴۳) نظریه‌پرداز ادبی بریتانیایی است. بسیاری او را تأثیرگذارترین منتقد ادبی زندهٔ بریتانیا می‌دانند.او با تکیه بر نظریه‌های مارکسیست‌های اروپایی از جمله والتر بنیامین، لویی آلتوسر و پیر ماشری، مخاطبان فراوانی یافت و با پیروی از افکار این نظریه‌پردازان از شیوه‌ای ماتریالیستی برای مطالعه ادبیات بهره برد. این شیوه او در نوشته‌هایش در مورد ساموئل ریچاردسون و خواهران برونته نمود دارد. پافشاری ایگلتون بر پیچ...