کتاب خورشید برهنه

The Naked Sun
کد کتاب : 108885
مترجم :
شابک : ‏‫‬‬‮‭978-6227342765
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خورشید برهنه اثر آیزاک آسیموف

خورشید برهنه دومین کتاب از مجموعۀ رباتی آیزاک آسیموف است. در سیارۀ سولاریا قتلی اتفاق می‌افتد؛ اما از آنجا که اهالی این سیاره در انزوا زندگی می‌کنند و تنها از طریق مشاهدۀ سه‌بعدی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، تجربه‌ای از وقوع جرم‌ و جنایت ندارند و کسی از سولاریایی‌ها نمی‌تواند معمای قتل دکتر دلمار را حل کند. به همین دلیل، از کارآگاه الایجا بیلی از زمین، همراه با دنیل آلیوا، رباتی انسان‌نما از آرورا، دعوت می‌کنند تا پرده از راز قتل دکتر دلمار بردارند. این دومین همکاری الایجا بیلی و دنیل آلیوا در رازگشایی از پروندۀ قتل است. آیزاک آسیموف (۱۹۲۰- ۱۹۹۲) که استاد بیوشیمی در دانشگاه بوستون بود، بیش از پانصد جلد کتاب نوشته است که بخشی از آن‌ها داستان‌های علمی تخیلی و بخش دیگر آن‌ها علم به زبان ساده است. نشر چترنگ پیش از این کتاب غارهای پولادین از سری رباتی همین نویسنده را نیز منتشر کرده است. کتاب خورشید برهنه را سعید سیمرغ ترجمه کرده است و نشر چترنگ آن را در ۲۶۳ صفحه منتشر کرده است.

کتاب خورشید برهنه

آیزاک آسیموف
آیزاک آسیموف، زاده ی ۲ ژانویه ۱۹۲۰ و درگذشته ی ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی، نویسنده ی آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی–تخیلی، خیال پردازی، وحشت بود.او در استان اسمالنسک در شوروی در خانواده ی آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج سالگی خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. از آن جا که در خانه با او به زبان های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می کردند، به هر دو زبان روان سخن می گفت، اما روسی نیاموخت.خواندن را از پنج سالگی آموخت و از آن هنگام در امور اداره ی مغازه ی لبنیات فروشی به خا...
قسمت هایی از کتاب خورشید برهنه (لذت متن)
معاون اداره ی دادگستری روی میزش به سوی بیلی خم شد و گفت: اطلاعات خاصی وجود داره که تو نباید درباره ش با کسی حرف بزنی، حتی با کارمندهای دولتی دیگه. جامعه شناس های ما در رابطه با وضعیت فعلی کهکشان به نتایج خاصی رسیده ن. پنجاه تا دنیای خارجی وجود داره که جمعیت کم و ربات دارن، قدرتمندن و مردم سالمی دارن که عمر طولانی می کنن. خود ما دنیای پرجمعیتی داریم با فناوری غیرپیشرفته و مردمی که عمر کوتاهی دارن و تحت سیطره ی دنیاهای خارجی هستیم. این وضعیت ناپایداره.