کتاب بنیاد دوم

Second Foundation
جلدسوم از سه گانه ی بنیاد
کد کتاب : 102175
مترجم :
شابک : 978-6007033692
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 334
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

بنیاد دوم
Second Foundation
کتاب سوم از سه گانه ی بنیاد
کد کتاب : 32716
مترجم :
شابک : 978-6001826548
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بنیاد دوم اثر آیزاک آسیموف

هر تمدنی که دست به ابداع و نوآوری نزند، هر تمدنی که پاسخ پرسش‌هایش را در تحقیقات گذشتگان بجوید، هر تمدنی که دانسته‌هایش بیش‌تر از ندانسته‌هایش باشد، محکوم به نابودی است. امپراتوری کهکشانی هم به مدت دوازده‌هزار سال بر بیست میلیون سیاره‌ی بشر حکم رانده و در تمام این دوران صلح و آرامش را برقرار کرده. اما به آن مشکلاتی دچار شده که تمدن‌های دیگر را به نابودی کشانده و در نتیجه فروپاشی‌اش نزدیک است.

سیاره‌ی ترمینوس، معروف به بنیاد، قرار است بذری باشد که درخت امپراتوری دوم کهکشانی از آن بروید. اما ساکنان بنیاد فهمیده‌اند که جایی هم هست به نام بنیاد دوم، شامل بر دانشمندانی که بر علوم ذهنی تسلط دارند. بنیادی‌ها می‌ترسند اختیار زندگی‌شان روزی در دست ستمگرانی باشد که قدرت بازی‌دادن ذهن میلیاردها نفر را داشته باشند.
دانشمندان بنیاد دوم اعتقاد دارند که تنها هدف‌شان خدمت به طرح سلدون است و کمک به بنیاد برای برپایی امپراتوری کهکشانی.
ساکنان بنیاد اول باید مکان بنیاد دوم را پیدا کنند و نابودش کنند. ساکنان بنیاد دوم می‌دانند که باید پیدا شوند ولی...

کتاب بنیاد دوم

آیزاک آسیموف
آیزاک آسیموف، زاده ی ۲ ژانویه ۱۹۲۰ و درگذشته ی ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی، نویسنده ی آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی–تخیلی، خیال پردازی، وحشت بود.او در استان اسمالنسک در شوروی در خانواده ی آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج سالگی خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. از آن جا که در خانه با او به زبان های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می کردند، به هر دو زبان روان سخن می گفت، اما روسی نیاموخت.خواندن را از پنج سالگی آموخت و از آن هنگام در امور اداره ی مغازه ی لبنیات فروشی به خا...