کتاب اعتدال و پیروزی

Moderation and victory
کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی ۱۳۶۹
کد کتاب : 109173
شابک : 978-9647193337
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 800
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اعتدال و پیروزی اثر اکبر هاشمی رفسنجانی

ایشان از سال ۱۳۶۰ شروع به نگارش خاطرات و فعالیت‌های روزانه خود کرد. تدوین یادداشت‌ها به طور ممتد تا به امروز ادامه دارد. این دست‌نوشته‌‌ها پس از تایپ در دایره بررسی بیشتر گردآورنده قرار می‌گیرد و توضیحات لازم در پاورقی کتاب گنجانده می‌شود. به عنوان نمونه ممکن است در یادداشتی آورده باشد به فلان جلسه رفتم یا فلان خطبه را خواندم یا دیداری با مهمانی خارجی داشتم. گردآورنده اثر در اینجا عنوان و بخش کوتاهی از جلسه یا خطبه خوانده شده یا نتیجه ملاقات را در پاورقی می‌آورد یا اسامی افرادی که هاشمی رفسنجانی فقط نام خانوادگی آن‌ها را آورده است، تکمیل و این اطلاعات هم در کتاب وارد می‌شود.


با توجه به کتاب‌های ضمیمه‌ای که به همراه این کتاب‌ از خاطرات ایشان منتشر می‌‌شود، کتاب‌های «هاشمی رفسنجانی، مصاحبه‌ها سال ۶۹»، «هاشمی رفسنجانی، خطبه‌‌ها سال ۶۹»، «هاشمی رفسنجانی، پیام‌ها سال ۶۹»، «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌ها سال ۶۹» کتاب‌های ضمیمه‌ای است که مشابه آن‌ها در سال‌های گذشته هم به همراه کتاب خاطرات هر سال چاپ شده است. این چهار جلد کتاب ضمیمه متن خاطرات را کامل‌تر می‌کند و مخاطب می‌تواند بر اساس ارجاعات موجود در کتاب برای دستیابی به توضیحات بیشتر به این ضمیمه‌‌ها مراجعه کند. البته برای خاطرات سال ۱۳۶۹ هاشمی رفسنجانی تعداد پیام‌ها کم بود و بخش پیام‌ها را در کنار مصاحبه‌ها در یک جلد آمده است.

مخاطب با خواندن این کتاب ۸۰۰ صفحه‌ای به موارد مهمی دست می‌یابد. بخش به بخش کتاب دارای موضوع است و آنچه این مباحث را برای خواننده باز‌تر می‌کند، ضمیمه‌های آن است. در واقع این مجموعه کتاب‌ها دایرةالمعارفی از تاریخ معاصر است.

کتاب اعتدال و پیروزی