کتاب غوغای انقلاب

Selections from the Prison Notebooks
آنتونیو گرامشی و چالش های مبارزه سیاسی
کد کتاب : 109182
مترجم : کوهیار گردی
شابک : 978-6226352819
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب غوغای انقلاب اثر کوانتین هواره

از زمان پیدایش اندیشه‌ی سیاسی و اجتماعی تا به امروز، متفکران و اندیشمندان متعددی دست به تدوین و بیان نظریات خود زدند. آن‌ها هر کدام، از یک طرف به‌علت دغدغه‌های شخصی و از طرف دیگر بر‌اساس اقتضائات جامعه و زمانه‌ی خویش، به توصیف، تبیین، پیشگویی و در‌نهایت، ارائه‌ی راه‌حل برای معضلات سیاسی و اجتماعی دوران خود و همچنین ترسیم یک جامعه‌ی مطلوب پرداخته‌اند. اندیشه‌ورزان بزرگی همچون نیکولو ماکیاولی،‌ توماس هابز، ژان ژاک روسو، جرمی بنتام، کارل مارکس، کارل پوپر، تئودور آدورنو، ایمانوئل والرشتاین، فردریش فون هایک و بسیاری دیگر، نمونه‌هایی از این متفکران بزرگ هستند. در این میان یکی از اشخاصی که آرای او در باب سیاست و اجتماع و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها ارزش و اهمیت فراوانی دارد، فیلسوف و روزنامه‌نگار ایتالیایی، آنتونیو گرامشی است. با وجود آنکه در آثار گرامشی، رگه‌های بسیار قدرتمند سوسیالیستی و کمونیستی دیده می‌شود و عضویت در حزب کمونیست ایتالیا و سپس رهبری آن، بخش عظیمی از فعالیت‌های سیاسی او را شکل می‌دهد، اما زمانیکه شروع به بهره‌برداری و استفاده از نظریات گرامشی کرده و از آرای او برای تحلیل اتفاقات امروز و فردای جهان اطراف خود استفاده می‌کنیم، گرایش سیاسی ما آخرین چیزی است که اهمیت دارد. چرا‌که بصیرت‌های موجود در آثار و آرای این اندیشمند و همچنین گیرایی نظریات او، به قدری فراوان است که می‌تواند هر فردی را که به مسائل این‌چنینی علاقه‌مند است را به خود جذب کرده و به او فایده رساند.
کتاب «غوغای انقلاب: آنتونیو گرامشی و چالش‌های مبارزه‌ی سیاسی» اثر کوانتین هواره و جفری نوول اسمیت، مترجم و روشنفکر چپ بریتانیایی، و ترجمه‌ی کوهیار گردی، به‌خوبی اندیشه‌های گرامشی را به‌ویژه در‌باب انقلاب و نحوه‌ی مبارزه‌ی سیاسی شرح و توضیح می‌دهد. این کتاب که در‌واقع ترجمه‌ی مقدمه‌ی طولانی کتاب «خلاصه‌ی دفتر‌های زندان» کوانتین هواره و جفری نوول اسمیت است، روایتی خواندنی و ارزشمند را از زندگی و زمانه‌ی گرامشی، خصوصا درباره‌ی زمینه‌های شکل‌گیری فاشیسم در ایتالیا و بررسی عوامل داخلی و خارجی آن ارائه می‌دهد. خوانش این کتاب علاوه‌بر آنکه موجب درک بهتری از نظریات گرامشی می‌شود، بلکه به شناخت بهتر ماهیت رژیم‌های تمامیت‌خواه و چگونگی قدرتمند‌شدنشان، منجر شده و نوعی آموزش استراتژی‌های مبارزه‌ی سیاسی را به دست می دهد. از این جهت مطالعه‌ی این کتاب بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

کتاب غوغای انقلاب

کوانتین هواره
کوئینتین هور (متولد 1938) یک مترجم ادبی و روشنفکر چپ بریتانیایی از زبان هایی از جمله ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، روسی و بوسنیایی است.پس از مطالعه زبان‌های مدرن در دانشگاه آکسفورد، در سال 1962 هوآر به هیئت تحریریه New Left Review پیوست و از سال 1963 تا 1979 به عنوان سردبیر آن خدمت کرد.او و همسرش، برانکا ماگاس، مورخ کروات، سرانجام در سال 1993 استعفا دادند. هور سردبیر ژورنال Labor Focus on Eastern Europe، یکی از اعضای موسس اتحاد برای دفاع از بوسنی و هرزگوین در سال 1993 بود و در سال 1997 مدی...