کتاب فصل آخر (رقعی)

Last season
کد کتاب : 10976
شابک : 978-6009440863
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

فصل آخر (جیبی)
Last season
کد کتاب : 49225
شابک : 978-6008277460
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب فصل آخر (رقعی) اثر گیتا گرکانی

این رمان را می توان رمانی «رئالیستی» دانست، اما نه رئالیستی کلاسیک. «فصل آخر» مانند رمان های واقع گرایانه شخصیت پردازی شده است. به این معنا که می توان شخصیت های داستانی این رمان را در فضای خارج از داستان متصور شد. اما در رمان های واقع گرایانه، داستان در زمان و مکان مشخص اتفاق می افتد که در این رمان این گونه نیست. از این جهت می توان آن را در جرگه رمان های رئالیستی مدرن دسته بندی کرد.

کتاب فصل آخر (رقعی)

گیتا گرکانی
گیتا گرکانی، متولد 1337، دانش آموخته ی رشته ادبیات دراماتیک و نمایشنامه نویسی از دانشکده ی هنرهای درماتیک است. گیتا گرکانی نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۴۵ به چاپ رساند و پس از آن به طور پراکنده به فعالیت های ادبی خود در زمینه شعر، داستان و مقاله در مجلات و روزنامه ها ادامه داد. گیتا گرگانی به مدت ده سال سرپرستی گروه تئاتر و سینما فرهنگنامه ی شورای کتاب کودک را بر عهده داشته است. او هم اکنون به ترجمه، داستان نویسی و تحقیق مشغول است و سرپرستی گروه ترجمه ی موسسه پژوهشی کودکان دنیا را بر عهده دارد...
قسمت هایی از کتاب فصل آخر (رقعی) (لذت متن)
پاکت را باز کرد. نامه را بیرون آورد. وقارالسلطنه نامه را با خط ظریف و زیبایش در نهایت ظرافت نوشته بود. خط وقارالسلطنه اصلا به خصوصیات دیگرش شبیه نبود. محتوای نامه هم چیزی نبود که عمه خانم انتظار داشت. نه تهدیدی و نه تلخکامی و زهری. وقارالسلطنه ی بی رحم سنگدل ناپدید شده بود و جایش را به پدری دلسوخته، تنها و پشیمان داده بود که از عمه خانم می خواست پا در میانی کند و پسر عزیزش را به او برگرداند. می گفت می خواهد در این سال های آخر عمر همه ی ثروتش را به پای خانواده اش بریزد. و چون می داند به خاطر خطاهای بسیارش نمی توانند او را به سادگی ببخشند، خیال دارد حسن نیت خود را با زیر پر و بال گرفتن یوسف نشان بدهد.