کتاب فریاد مرگ

The Collected Poems of Georges Bataille
کد کتاب : 111947
مترجم :
شابک : 978-6225705951
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 78
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب فریاد مرگ اثر ژرژ باتای

باتای معتقد بود که همه چیز به کارکرد میل و مرگ در تمایلات جنسی مربوط می شود، اما او همچنین معتقد بود که شعر محصول «نفرت» (و سایر احساسات شدید) نیز هست. شعر باتای قطعا شعر یک فیلسوف است، اما شعری است با وسواس شهوانی و غالبا حاشیه‌ای که اغلب مرزهای زشت بودن یا نبودن را جابجا می‌کند.
باتای (1897-1962)، منتقد، ویراستار و رمان‌نویس آوانگارد فرانسوی، بیشتر به خاطر رمان‌های تحریک‌آمیز «شهوانی» و نظریه‌های فلسفی نامتعارف شهرت دارد. شعر نادیده گرفته او که در اینجا برای اولین بار به انگلیسی ترجمه شده است، تصاویر مذهبی و اسکاتولوژیک را در هم می آمیزد. جهان بی ایمان، مشتاق آزادی اندیشه بدون «محدودیت اخلاقی و اجتماعی». دنیای باتای دنیایی است که در آن عشق و اشتیاق مانعی برای گشایش ذهن هستند. باتای در زمان حیاتش نسبتا نادیده گرفته شد و معاصرانی مانند ژان پل سارتر به عنوان مدافع عرفان مورد تحقیر قرار گرفت، اما پس از مرگش تأثیر قابل‌توجهی بر نویسندگان گذاشت. مانند میشل فوکو، فیلیپ سولرز و ژاک دریدا که همگی وابسته به مجله تل کوئل بودند. تأثیر او به صراحت در آثار پدیدارشناختی ژان لوک نانسی احساس می شود، اما همچنین برای کارهای ژان بودریار، نظریه های روانکاوی ژاک لاکان، جولیا کریستوا و کارهای اخیر انسان شناسی از امثال مایکل تاوسیگ قابل توجه است.

کتاب فریاد مرگ

ژرژ باتای
ژرژ آلبر موریس ویکتور باتای (Georges Albert Maurice Victor Bataille) (زاده ۱۰ سپتامبر ۱۸۹۷ - درگذشته ۸ ژوئیه ۱۹۶۲) از فیلسوفان فرانسوی‌ای است که پیشگام و الهام‌بخش بسیاری از فیلسوفان پساساختارگرا و پسامدرن فرانسوی در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم شد.ژرژ باتای گرایش مارکسیست ضداستالینیسم داشت(دست‌کم در سالهای ۱۹۳۱–۳۴) و مدتی همکاری فکری با سوررئالیست‌ها داشت و بعدتر از آن‌ها گسست و راهش را جدا کرد، و طیف علایق و توجهات‌اش فلسفه، اقتصاد، نظریهٔ ادبی، رمان&...