کتاب جامعه و تاریخ

Society and History
مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی 5
کد کتاب : 112184
شابک : 978-9645600738
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 41
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه و تاریخ اثر مرتضی مطهری

مجموعه «مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی» شامل شش جلد با این عناوین است: انسان و ایمان، جهان‌بینی توحیدی، وحی و نبوت، انسان در قرآن، جامعه و تاریخ، زندگی جاوید یا حیات اخروی. این مجموعه شش جلدی آخرین اثر نگارشی استاد شهید مطهری به شمار می‌آید. انگیزه ایشان از نگارش این مجموعه، بیشتر رفع شبهات و نمایاندن انحرافات فکری در زمینه اصول دین بوده است. این مجموعه در واقع یک دوره اصول عقاید است (غیر از مسئله امامت که در کتاب «امامت و رهبری» بحث شده است) و از سبکی بدیع و بیانی شیوا برخوردار است و برای آنکه کتاب درسی قرار گیرد مناسب به نظر می‌رسد.
این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی» است. این کتاب در موضوع خود خصوصا از نظر اثبات بی‌پایگی ماتریالیسم تاریخی و نشان دادن لغزش‌های روشنفکران مسلمان در تحلیل حرکت تاریخ و عوامل محرک تاریخ، کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است. نکته درخور توجه این که استاد مطهری در این کتاب ارزشمند، فروپاشی نظام‌های کمونیستی را پیش‌بینی کرده است، همچنان که بر این عقیده است که نظام‌های سرمایه‌داری نیز سرنگون خواهند شد.

کتاب جامعه و تاریخ

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...