کتاب ده گفتار

Dah Goftar
کد کتاب : 112848
شابک : 978-9645600127
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 60
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ده گفتار اثر مرتضی مطهری

آنچه در ده گفتار ملاحظه می‌شود، مجموعا ده سخنرانی یا مقاله است که در طول سال‌های 1339 تا 1341 هجری شمسی ایراد شده و یا نگارش یافته است. این سخنرانی‌ها مربوط به متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است که موضوعات گوناگونی را در بر می‌گیرد، از جمله تقوا، امر به معروف و نهی از منکر، احیای فکر دینی، رهبری نسل جوان. استاد مطهری در هریک از این موضوعات کوشیده است تا به طرزی منطقی و مستند به مسلّمات عقلی و نقلی، تمام ابعاد و جوانب موضوع مطرح شده را مورد بررسی قرار دهد و نهایتا به یک جمع‌بندی و ارزیابی دقیق در آن موضوع برسد.
در کتاب ده گفتار ضمن مطالعه مباحث گوناگون طرح شده، می‌توانید به روش فقهی و نگاه ژرف‌بینانه استاد شهید در بررسی مسائل حقوقی و اجتماعی واقف گردید.

کتاب ده گفتار

مرتضی مطهری
مرتضی مطهری (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان – ترور شدهٔ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در تهران) روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا آنجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم» در ادبیات جمه...