کتاب تحلیل داده های کیفی با استفاده از مکس کیودا

Analyzing Qualitative Data with MAXQDA
کد کتاب : 113227
مترجم :
فاطمه همایونی
شابک : 978-6227954517
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 391
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل داده های کیفی با استفاده از مکس کیودا اثر استفان رادیکر

در این کتاب که انتشارات اسپرینگر در آخر دهه دوم قرن بیست و یک منتشر کرده روش های مختلف تحلیل کیفی داده ها آموزش داده شده .است. روش تحقیق کیفی شامل روش های متعددی مانند روش تحلیل مضمون تحلیل محتوا، گراننده ،تئوری پدیدارشناسی و مواردی مشابه است. این روش ها عمدتا براساس مصاحبه انجام می شوند و ابزار گردآوری اطلاعات را به ویژه مصاحبه نیمه ساختار یافته تشکیل می دهد؛ اما ویژگی ممتاز کتاب حاضر آموزش روش وارد کردن متن مصاحبه ها تصویر (فیلم) و صوت به نرم افزار مکس کیودا و تحلیل آنهاست، سپس روش های مختلف مقوله بندی در تحقیقات کیفی به صورت تصویری آموزش داده شده است.
در نهایت نیز چگونگی ساخت انواع الگوهای ترکیبی را آموزش داده است. کاکارتز و رادیکر در کتاب آموزش مکس کیودا به صورت تصویری روش های استخراج مدل و گرفتن خروجی از نرم افزار MAXQDA را تشریح کرده اند. آنچه این کتاب را در مقایسه با سایر کتاب ها متمایز می کند آن است که نویسندگان تنها به معرفی محیط نرم افزار بسنده نکرده اند، بلکه کوشش شده تا تمامی روش های مختلف کیفی با مثال روشن و عملیاتی تشریح و سپس در محیط نرم افزاری پیاده سازی شود.

کتاب تحلیل داده های کیفی با استفاده از مکس کیودا

استفان رادیکر
دکتر استفان رادیکر مشاور و مربی روش های تحقیق و ارزیابی است. او دارای مدرک دکترا در علوم تربیتی است و تحقیقات او بر روی تجزیه و تحلیل به کمک کامپیوتر داده های روش های کیفی و ترکیبی متمرکز است.
دسته بندی های کتاب تحلیل داده های کیفی با استفاده از مکس کیودا