کتاب تکنیک و کاربست روانکاوی

The Technique and Practice of Psychoanalysis
کد کتاب : 114059
مترجم : داود حسینی
شابک : 978-6229478325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 519
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب تکنیک و کاربست روانکاوی اثر رالف آر گرینسون

در کتاب حاضر، گرینسون تلاش کرده تصویری روشن از فرایندهای اصلی اتاق روانکاوی (همچون انتقال، مقاومت، تحلیل و تفسیر و ...) ارائه کند؛ اما درعین‌حال می‌کوشد این روشن‌سازی را به عینی‌سازی آلوده نکند؛ او تأکید می‌کند نباید منحصربه‌فرد بودن افراد و دلالت‌های چندگانه در یک موضوع را از یاد برد.
این کتاب می‌تواند پیش‌مفهومی از واقعیت وسیعفرایند روانکاوی ارائه کند، اما رخ دادن مفهوم روانکاوی نیازمند صبر، تعهد و دنبال کردن روندهای روانکاوی همچون تحلیل شدن تحلیل‌گر، بهره‌مند شدن از نظرات و تجربیات متخصصان، مطالعات گسترده و آشنایی با ایده‌های سایر متفکرین است.

کتاب تکنیک و کاربست روانکاوی

رالف آر گرینسون
رالف آر. گرینسون (متولد رومئو ساموئل گرینشپون، 20 سپتامبر 1911 - 24 نوامبر 1979) روانپزشک و روانکاو برجسته آمریکایی بود. گرینسون به خاطر روانپزشک مرلین مونرو معروف است و اساس رمان لئو روستن در سال 1963، کاپیتان نیومن، M.D.[نیازمند منبع] این کتاب بعدها به فیلمی تبدیل شد که گریگوری پک در نقش شخصیت گرینسون بازی می کرد.گرینسون به خاطر کارهای اولیه‌اش در مورد سربازان بازگشته از جنگ جهانی دوم که از استرس پس از سانحه رنج می‌بردند، شهرت داشت. او همچنین مشتریان مشهور دیگری مانند تونی کورتیس،...