کتاب عشق و اراده

Love and Will
  • 10 % تخفیف
    350,000 | 315,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دانژه دانژه
    نویسنده:
کد کتاب : 21178
مترجم :
شابک : 978-6002500106
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

فینالیست جایزه کتاب ملی سال 1970

معرفی کتاب عشق و اراده اثر رولو می

طبق گفته های رولو می در کتاب عشق و اراده، قلب معمای غیر قابل حل بشر، شکست او در دریافتن معنای حقیقی عشق و اراده، منبع آن ها و در هم تنیدگی آن هاست. می با ایجاد بینشی جدید نسبت به این مفاهیم، نشان می دهد که چگونه انسان می تواند به یک آگاهی عمیق تر برسد. کتابی خارق العاده در باب احساسات جنسی و تمدن و یک هم بخشی مهم با روحیات معاصر. مخاطب آن را در هر زمانی با معنی و مفهوم می یابد و احتمالا این اثر شاهکار رولو می به حساب می آید چرا که غنی از معناست.
رساله ای قابل توجه بر عشق رمانتیک، حس جنسی، صمیمیت و به طرز عامدانه ای دیوآسا همانگونه که زندگی هست. روانشناسی اگزیستانسیال در بهترین حالت خود، درون بینی های گسترده ای را از شرایط حیات انسان ایجاده کرده است و فراست و پاسخ های بسیاری ضروری را در جواب به چالش هایی که ما برای یک حیات با معنی متحمل می شویم فراهم می کند. حیات معنی دار غوطه ور در جهانی که تمام نیازهای مادی و جسمانی ما در مقیاس بالا تامین شده و سرگرم ماندن در آن بسیار آسان است و همین ما را به سمت یک زندگانی سطحی سوق می دهد. رولو می، روانشناسی، فلسفه، ادبیات و هنر را ترکیب می کند تا ایده های ژرف و اندیشه برانگیزی را به مخاطب منتقل سازد و همین امر سبب می شود تا کتاب او همچون نیم قرن پیش که نگارش شده، مناسب باشد و خواننده بتواند ارتباط لازم را با آن برقرار کند.

کتاب عشق و اراده

رولو می
رولو می، زاده ی 21 آپریل 1909، روان شناس و نویسنده ای آمریکایی بود. او جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیستی به شخصیت محسوب می شود. می در اوهایو به دنیا آمد اما بیشتر کودکی خود را در مارین سیتی در میشیگان سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود در هنرهای زیبا را در سال 1930 دریافت کرد و بعد از آن، به عنوان یک نقاش و معلم دوره گرد، به دور اروپا سفر کرد. می در این دوره، به یکی از کلاس های آلفرد آدلر رفت. او پس از مدتی به آمریکا برگشت تا در سال 1939 از دانشگاه UTS در نیویورک، مدرک...
نکوداشت های کتاب عشق و اراده
A book to study and cherish, for those daring enough to study and cherish our human heritage and potential.
کتابی برای مطالعه و گرامی داشتن، برای کسانی که به قدر کافی شجاع هستند که میراث و گنجینه های بالقوه ی بشریمان را مطالعه کرده و گرامی بدارند.
San Francisco Examiner

The implications of this distinguished book for education and culture are profound.
اشارات این کتاب منحصر بفرد برای تحصیل و فرهنگ بسیار ژرف است.
Harvard Educational Review

Wise, rich, witty and indispensable....It should have led any list of important books.
سرشار از خرد، غنی، کنایی و واجب. ...این اثر باید در صدر هر لیستی از کتاب های مهم باشد.
New York Times New York Times

This volume—written in a brilliant and impeccable style—is an excellent analysis of life and love in the modern period.
این مجلد که با سبکی درخشان و بی عیب و نقص نگارش شده، آنالیزی بسیاری عالی از زندگی و عشق در عصر جدید است.
Chicago Sun-Times

قسمت هایی از کتاب عشق و اراده (لذت متن)
رابطه ی میان هنرمند و روان نژند که اغلب اسرارآمیز انگاشته می شود، از دیدگاه ارائه شده در این کتاب، کاملا قابل درک است. هم هنرمند و هم روان نژند از اعماق نیمه آگاه و ناخودآگاه جامعه شان سخن می گویند و در آن ماوا دارند. هنرمند این کار را به گونه ای مثبت و سازنده انجام می دهد و تجربیات اش را به اطرافیانش منتقل می کند. روان نژند همین کار را به گونه ای منفی به انجام می رساند. او با درک همان معانی و تضادهای موجود در فرهنگ، قادر نیست تجربیات اش را طوری بپرورد که برای خود و اطرافیانش، معنایی قابل بیان و قابل انتقال داشته باشد. هنر و روان نژندی هردو کارکردی پیشگویانه دارند. از آنجا که هنر رابطه ای ست که از سطوح ناخودآگاه می جوشد و فوران می کند، تصویری از انسان به ما می نمایاند که تاکنون تنها توسط افرادی از جامعه نمایانده شده که به مدد خودآگاهی حساس شده شان، بر لبه ی مرز جامعه زندگی می کنند: طوری که انگار یک پای شان در آینده است. سر هربرت رید ( ۱۴) موضوع را این طور بیان کرده که هنرمند تجربیات علمی و اندیشمندانه ی آینده ی نژادش را پیش بینی می کند. [ ۸ ] نی های آبی و پاهای لک لک نقاشی شده با طرح های سه گوش بر گلدان های دوران نوسنگی مصر باستان، پیشگویی پیشرفت های بعدی در علم هندسه و ریاضی بود که مصریان به کمک آن ها ستارگان را رصد و رود نیل را اندازه گیری کردند.