کتاب بهشت گربه ها و پنج داستان کوتاه

Le Paradis des chats
پانوراما (20)
کد کتاب : 114509
مترجم :
شابک : 978-6220404866
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 106
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بهشت گربه ها و پنج داستان کوتاه اثر امیل زولا

«بهشت گربه‌ها و پنج داستان دیگر»، نوشته‌ی امیل زولا است که شامل داستان‌های «بهشت گربه‌ها»، «آهنگر»، «بیکاری»، «خاطرات» و «افسانه شنل کوتاه آبی عشق» می‌شود. موضوع داستان‌های این کتاب، فرار گربه‌ای نازپرورده به کوچه‌های سرد، فلاکت کارگران بیکار شده، جست‌وجوی خوشبختی در کوره‌ی آهنگری، باغ‌وحش پاریس، زوال کاخ ورسای، بلبشوی بازار روز، ویرانه‌های پاریس جنگ‌زده، شکارچی پرندگان، کیمیاگری نیمه دیوانه، عشقی پاک و وفادارانه به دختری محتضر و غیره است. ویژگی داستان‌های «بهشت گربه‌ها و پنج داستان دیگر»، نثر آهنگین آن‌ها بوده و زولا آن‌ها را از سال ١٨٦٦ تا ١٨٧٢ در مطبوعات و روزنامه‌های مختلف چاپ کرد.
«بهشت گربه‌ها» داستانی است مملو از سرگشتگی و آشفتگی‌هایی که از زبان یک گربه حکایت می‌شود. گربه‌ای که از خانه‌ی گرم و نرم خود به پشت‌بام‌ها فرار کرده و گمان می‌کند رستگاری و خوشبختی در همان پشت‌بام‌هایی است که همیشه فقط آن‌ها را از پشت شیشه‌ها دیده است؛ اما درنهایت به جست‌وجو در میان زباله‌ها برای پیدا کردن هر آنچه قابل خوردن باشد مجبور می‌شود. حال‌آنکه این آشفتگی، نتیجه‌ی فرار از بهشت پرنعمتی است که به خواست خود‌ ترک کرده بود. در این اوضاع تازه، گربه در حسرت داشته‌های پیشین خود است که به دست خود، آن‌ها را پس‌زده است. در بخشی از متن کتاب آمده: «خوشبختی واقعی و بهشت، یعنی زندانی‌بودن و کتک‌خوردن در اتاقی که در آن گوشت هست.»
امیل زولا با نام کامل امیل ادوارد شارل آنتوان زولا، متولد سال ۱۸۴۰ و درگذشته به سال ۱۹۰۲ است. او را به‌عنوان رمان‌نویس، منتقد ادبی و نمایشنامه‌نویس می‌شناسند که البته روزنامه‌نگار و پدر مکتب ادبی ناتورالیسم هم هست. بیشتر شهرت زولا به‌خاطر نوشتن رمان ۲۰ جلدی «روگن ماکار» است که فرانسه‌ی دوران امپراتوری دوم را به نمایش می‌گذارد. زولا در سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ در اولین و دومین دور برگزاری جایزه‌ی نوبل ادبی، نامزد شد اما هرگز این‌جایزه را دریافت نکرد.

کتاب بهشت گربه ها و پنج داستان کوتاه

امیل زولا
امیل زولا، زاده ی ۲ آوریل ۱۸۴۰ و درگذشته ی ۲۹ سپتامبر ۱۹۰۲، رمان نویس، نمایشنامه نویس و روزنامه نگاری فرانسوی بود. او مهم ترین نماینده ی مکتب ادبی ناتورالیسم و عاملی مهم در گسترش تئاتر ناتورالیستی بود. زولا نویسندگی را در سبک عاشقانه آغاز کرد. او قبل از دستیابی به موفقیت به عنوان نویسنده، به عنوان کارمند در یک شرکت حمل و نقل کار می کرد و پس از مدتی در بخش فروش یک نهاد انتشاراتی مشغول به کار شد. زولا همچنین برای روزنامه های سیاسی مطلب می نوشت. او در سال ۱۸۶۷ و هنگامی که در کار روزنامه نگاری فع...