کتاب بیوه مردان سیاه (کتاب چهارم)

Banquets of the Black Widowers
ضیافت های بیوه مردان سیاه
کد کتاب : 115725
مترجم :
شابک : 978-6001828362
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی بیوه مردان سیاه (کتاب چهارم) اثر آیزاک آسیموف

کتاب «بیوه‌مردان سیاه (کتاب چهارم)»، جلد آخر از مجموعه‌ی چهار جلدی «بیوه‌مردان سیاه»، نوشته‌ی آیزاک آسیموف است که شامل داستان‌های کوتاهی در ژانر جنایی و رازآلود است. این کتاب با عنوان «ضیافت‌های بیوه‌مردان سیاه» در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات تندیس به چاپ رسیده است و با ترجمه‌ی سعید سیمرغ به فارسی برگردانده شده است. بیوه‌مردان سیاه، یک انجمن مخفی از شش مرد حرفه‌ای و پیش‌خدمتشان است که ماهی یک‌بار در یک رستوران لوکس جمع می‌شوند تا غذای خوبی بخورند و گپ خوبی بزنند. اما این اواخر، آنها سرگرمی جدیدی برای نشست‌هایشان پیدا کرده‌اند. آنها شروع به حل معمای جنایت‌ها و توطئه‌هایی با ابعادی ظاهرا ناممکن نموده‌اند. آنها با استفاده از دانش و تجربه‌ی خود و با راهنمایی از پیش‌خدمتشان که نقش راوی را دارد، مواردی را که پلیس نتوانسته است حل کند، روشن می‌کنند.
در این کتاب، شش داستان کوتاه آورده‌شده است که هر کدام یک معمای جنایی را مطرح می‌کند. این داستان‌ها عبارتند از:
• مرگ در آفتاب: یک مرد جوان که در‌حال خوردن صبحانه در باغ بود، به‌طور ناگهانی می‌میرد. پزشک قانونی می‌گوید که علت مرگ او سمی است که در بدنش یافت‌شده است. اما او چگونه مسموم شده است؟
• «مرگ در ماه»: یک مرد که در یک پایگاه فضایی بر روی ماه کار می‌کرد، در حین خواب کشته می‌شود. پزشک قانونی می‌گوید که علت مرگ او شوک الکتریکی است که از یک دستگاهی که در کنار تختش بوده به بدنش رسیده است. اما او چگونه دچار برق‌گرفتگی شده؟
• «مرگ در آتش»: یک مرد که در یک آزمایشگاه شیمیایی کار می‌کرد، در حین انجام یک آزمایش، سوخته و می‌میرد. پزشک قانونی می‌گوید که علت مرگ او آتش‌سوزی است که از یک ماده‌ی شیمیایی که در آزمایشگاه بوده ایجاد شده است. اما او چگونه آتش گرفته است؟
• «مرگ در آب»: یک مرد که در یک قایق بادی، در دریاچه‌ای قایق‌سواری می‌کرد غرق می‌شود. پزشک قانونی می‌گوید که علت مرگ او غرق‌شدگی است و قایق به‌علت یک سوراخ که در آن ایجاد شده بود به زیر آب رفته. اما قایق چگونه سوراخ شده است؟
• «مرگ در هوا»: یک مرد که در یک هواپیمای مسافربری سوار بود، در‌حین پرواز می‌میرد. پزشک قانونی می‌گوید که علت مرگ او خفگی است که از یک تغییر ناگهانی در فشار هوا اتفاق افتاده است. اما فشار هوا چگونه تغییر کرده است؟
• «مرگ در خاک»: یک مرد که در یک مزرعه کار می‌کرد، در حین برداشت محصولات‌ می‌میرد. پزشک قانونی می‌گوید که علت مرگ او سمی است که در خاک بوده و از طریق پوستش به بدنش رسیده است. اما خاک چگونه سمی شده است؟

کتاب بیوه مردان سیاه (کتاب چهارم)

آیزاک آسیموف
آیزاک آسیموف، زاده ی ۲ ژانویه ۱۹۲۰ و درگذشته ی ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی، نویسنده ی آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی–تخیلی، خیال پردازی، وحشت بود.او در استان اسمالنسک در شوروی در خانواده ی آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج سالگی خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند. از آن جا که در خانه با او به زبان های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می کردند، به هر دو زبان روان سخن می گفت، اما روسی نیاموخت.خواندن را از پنج سالگی آموخت و از آن هنگام در امور اداره ی مغازه ی لبنیات فروشی به خا...