کتاب رفاقت به سبک تانک

Tank style friendship
کد کتاب : 11735
شابک : 9789644717826
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 53
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب رفاقت به سبک تانک اثر داوود امیریان

"رفاقت به سبک تانک" اثری است طنز از "داوود امیریان" که در آن نزدیک به پنجاه خرده روایت شیرین و طنازانه از هشت سال دفاع مقدس را ارائه می کند. داستان هایی که "داوود امیریان" در "رفاقت به سبک تانک" به رشته ی تحریر درآورده، حاصل مشاهدات و تجربیات خود او هنگام حضور در جبهه ی جنگ است. با این حال او تنها از خاطرات خودش برای نوشتن "رفاقت به سبک تانک" کمک نگرفته بلکه به سراغ دیگر کتاب های مربوط به دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان از جبهه های جنگ نیز رفته است. از ویژگی های دیگر این کتاب، حضور آدم های مختلف در روایت های گوناگون است که هر کدام در داستان های جداگانه به ایفای نقش می پردازند.
آنچه مخاطب از خواندن "رفاقت به سبک تانک" به قلم "داوود امیریان" در می یابد این است که آدم های قصه، به نوعی مکمل هم هستند و با وجود این که پراکنده به نظر می رسند، اما همگی به سمت ابعاد مشترکی سوق دارند. آرمان و هدف مشترک، عقاید مشابه و اشتراک در انگیزه برای مبارزه و دفاع، شرایط و موقعیتی که از نظر زمانی و مکانی در آن قرار گرفته اند، سبب شده که این آدم ها، جلوه های متفاوتی را در حالات هماهنگ روحی و روانی به نمایش بگذارند.
"داوود امیریان" سوی دیگر اضظراب ها و بحران های میدان جنگ را در نقاطی که رزمندگان احساس امنیت نسبی می کنند به تصویر می کشد و شوخی های جالب و خنده دار آن ها را در قالب داستان های طنزآمیز و جذاب بیان می کند. کتاب هم از نظر شروع و هم پایان، از امتیاز خوبی برخوردار است.

کتاب رفاقت به سبک تانک

داوود امیریان
داوود امیریان، نویسنده معاصر. وی تاکنون بیش از ۲۶ عنوان کتاب منتشر کرده و جوایز متعددی کسب نموده است. وی در حال حاضر در چند حوزه خاطره نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانی شهدا و فیلمنامه نویسی قلم می زند.وی در سال ۱۳۴۹ در کرمان متولد شد. امیریان از سال ۶۹ نویسندگی اش را با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد. برخی او را جزو ۵ نویسندهٔ برتر دفاع مقدس می دانند و در زمره نسل اول نویسندگان دفاع مقدس قرار دارد.«فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک» و «...
قسمت هایی از کتاب رفاقت به سبک تانک (لذت متن)
از اونجا که به زبان عربی مسلط بود با سلاح دوربین دار مخصوصش چند ده متری خط عراقی ها کمین کرده بود و شده بود عذاب عراقی ها.....بار اول بلند شد و فریاد زد:« ماجد کیه؟» یکی از عراقی ها که اسمش ماجد بود سرش را از پس خاکریز آورد بالا و گفت: « منم!» ترق! ماجد کله پا شد و قبض جناب عزراییل را امضا کرد! دفعه بعد فریاد زد:« یاسر کجایی؟» و یاسر هم به دست بوسی مالک دوزخ شتافت! چند بار این کار را کرد تا این که به رگ غیرت یکی از عراقی ها به نام جاسم برخورد. فکری کرد و بعد با خوشحالی بشکن زد و سلاح دوربین داری پیدا کرد و فریاد زد:« حسین اسم کیه؟» و نشانه رفت. اما خبری نشد. با دلخوری از خاکریز سرخورد پایین. یک هو صدایی بلند شد:« کی با حسین کار داشت؟» جاسم با خوشحالی، هول و ولا کنان رفت بالای خاکریز و گفت:« من!» ترق! جاسم با یک خال هندی بین دو ابرو خودش را در آن دنیا دید!