کتاب پر فروغ ها

The Luminaries
کد کتاب : 121008
مترجم :
شابک : 978-6004057899
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1082
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب پر فروغ ها اثر النور کاتن

کتاب «پرفروغ‌ها»، رمانی دو جلدی نوشته النور کاتن است که در سال 2013 جایزه ادبی من بوکر را برای نویسنده به دست آورد. رمان در سال ۱۸۶۶‌ و در نیوزیلند می‌گذرد و به دوره‌ای مربوط می‌شود که مردم تب طلا داشتند. نویسنده در رمان «پرفروغ‌ها» با جزییات فراوانی که ارائه می‌کند، خواننده را به قرن نوزدهم می‌برد و با توصیفاتی از کشتی‌ها و دریانوردان، بانک‌ها و بانکداران، جادوگران و تب طلا که همه‌جا را فراگرفته، فضایی قرن نوزدهمی را برای مخاطب روایت می‌کند.
رمان «پرفروغ‌ها» داستان والتر مودی است. مردی که برای تغییر سرنوشت خود مجبور به سفر شده است. والتر که تحت‌تاثیر تب طلا قرار گرفته، برای تغییر زندگی و به دست آوردن ثروت به ساحل غربی جزیره جنوبی نیوزیلند می‌رود و آنجا در کشتی با دوازده مرد بومی آشنا می‌شود که او را وارد ماجرای اسرارآمیز یک جنایت می‌کنند. مردانی که والتر با آن‌ها ملاقات می‌کند هم در ادامه داستان به دیگر قهرمانان کتاب «پرفروغ ها» تبدیل می‌شوند. والتر با یک شکارچی سنگ سبز مائوری، چارلی فراست (بانکدار)، ادگار کلینچ (هتل‌دار)، بنجامین لوونتال (روزنامه‌نگار)، کاول دولین ( کشیش)، سوک یونگ‌شنگ، اوبر گاسکوئین (کارمند دادگستری)، جوزف پریچارد (شیمی‌دان)، توماس بالفور، هارالد نیلسن بازرگان، کوی لانگ (زرگر)، و دیک مانرینگ (نجیب زاده) هم داستان می‌شود. مردها از زاویه‌ی دید خود وقایع اسرارآمیزی که روزهای گذشته رخ داده برای والتر تعریف می‌کنند. حدود دو هفته قبل، کرازبی ولز، مردی معمولی در کابین خود به قتل رسیده است. پس از بازرسی کابین ولز چند هزار پوند طلا پیدا شده و این سرآغازی برای ورود به داستان‌های اسرارآمیزی است که دوازده مرد عجیب برای والتر تعریف می‌کنند.
«پرفروغ‌ها» خطوط داستانی متعددی دارد و کاتن طی نوشتن این رمان به آسترولوژی و ستاره‌شناسی و ارتباط آن با طالع‌بینی علاقمند شده و در قسمت‌های فراوانی از داستان از این موضوع استفاده کرده است.

کتاب پر فروغ ها

النور کاتن
النور کاتن (زاده ۱۹۸۵) رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس نیوزیلندی است. کاتن که در کانادا متولد شد، در کودکی به نیوزیلند نقل مکان کرد و در کرایست چرچ بزرگ شد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در نویسندگی خلاق در مؤسسه بین المللی نامه های مدرن به پایان رساند. اولین رمان برنده جایزه او، تمرین، که به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او نوشته شد، در سال 2008 منتشر شد و در سال 2016 در فیلمی به همین نام اقتباس شده است. دومین رمان او، نورافکن ها، برنده جایزه بوکر 2013 شد و کاتن را به جوان ترین نوی...