کتاب مستند رادیویی به زبان آدمیزاد 1

Radio documentary
راهنمای عملیاتی گزارش و مصاحبه برای مستند رادیویی از صفر تا صد
  • 15 % تخفیف
    75,000 | 63,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سروش سروش
    نویسنده:
کد کتاب : 122351
شابک : 978-9641225393
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب مستند رادیویی به زبان آدمیزاد 1 اثر مهدی آذری

اولین مستند رادیویی ثبت‌شده را باید مربوط به سال 1937 و موضوع سقوط بالن هیندنبرگ و پس‌از آن مجموعه‌ی شش‌ماهه CBS در سال 1939 با عنوان «همه آمریکایی‌ها... همه تازه‌واردها...» با موضوع زندگی جوامع کوچ‌نشین به آمریکا دانست. البته فراموش نکنیم که این اولین مستندهای رادیویی را اگر امروز بررسی کنیم، شاید هرگز در ساختار مستند نگنجانیم، اما این دلیل نمی‌شود که حرکت تاریخی‌شان را فراموش کنیم.
چند سال پس از جنگ جهانی، شبکه‌ها یکی‌یکی به موضوع مستند رادیویی علاقه‌مند شدند، درحالی که تا همان موقع برنامه‌سازی رادیو در دیگر ساختارها حدود نیم قرن سابقه داشت. در دهه 70 میلادی و با به‌وجود آمدن رادیوی عمومی ملی در آمریکا، در سال 1971، دوباره مستندهای رادیویی به شیوه‌‌ای غیرتجاری و آموزشی تغییر ماهیت دادند و در مدت کوتاهی برنامه‌هایی چون «همه آنچه مطالعه شده» شیوه‌های خلاق برنامه‌سازی مستند در قلمروی رادیو را توسعه بخشیدند.
کتاب پیش رو یک راهنمای عملیاتی گزارش و مصاحبه برای مستند رادیویی از صفر تا صد است که به تبیین ماهیت مستند رادیویی، تاریخ نخستین برنامه‌سازی رادیویی به این شیوه، بررسی ابعاد مختلف مستند رادیویی، منابع و شیوه‌های ساخت چنین برنامه‌ای، مفهوم عنصر بنیادین روایت در مستند رادیویی و گونه‌شناسی انواع مستند رادیویی پرداخته است.

کتاب مستند رادیویی به زبان آدمیزاد 1

دسته بندی های کتاب مستند رادیویی به زبان آدمیزاد 1