کتاب پرواز

Flight
کد کتاب : 1234
مترجم :
شابک : 978-964-243-667-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب پرواز اثر شرمن الکسی

کتاب پرواز، رمانی نوشته ی شرمن الکسی است که نخستین بار در سال 2007 وارد بازار نشر شد. سفر قهرمان جوان این رمان، زمانی آغاز می شود که او در آستانه ی انجام عملی خشونت آمیز است. در لحظه ی تصمیم برای انجام این کار، او در می یابد که در زمان به عقب رفته و خود را در کالبد یک مأمور FBI در دوره ی جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان می بیند و با چشمان خود درک می کند که چرا به رودخانه ی سرخ در دهه ی 1970، لقب جهنم را داده بودند. اما رودخانه ی سرخ، فقط اولین ایستگاه از این سفر جذاب و عجیب او در تاریخ آمریکا است. پس از تجربه ی سفرهایی پرفراز و نشیب در زمان، سوالاتی در ذهن قهرمان این داستانِ به یاد ماندنی شکل می گیرد: «چه کسی حق قضاوت دارد؟» «چگونه می توان انسان ها را درک کرد؟» کتاب پرواز، داستان سفر شگفت انگیزی است که قهرمانش را برای همیشه دگرگون می کند.

کتاب پرواز

شرمن الکسی
شرمن جوزف الکسی جونیور، زاده ی ۷ اکتبر ۱۹۶۶، نویسنده، شاعر، فیلم ساز و فیلم نامه نویس معاصر آمریکایی است. رمان های پرطرفدار او مانند خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ پوست پاره وقت، از جمله درباره ی تجربه ی زندگی سرخ پوست های آمریکایی است. او خودش از سرخ پوست های اسپوکن آمریکاست.
نکوداشت های کتاب پرواز
Sherman Alexie at his most brilliant.
شرمن الکسی در اوج درخشش خود.
Goodreads

Irrepressible, fearless, and groundbreaking.
رام نشدنی، بی پروا و پیشگامانه.
Barnes & Noble

Mr. Alexie succeeds yet again with his ability to pierce to the heart of matters.
آقای الکسی یک بار دیگر با توانایی خود در نفوذ به قلب مسائل، به موفقیت می رسد.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب پرواز (لذت متن)
مردی بهم اشاره می کنه. می گه: «تو واقعی نیستی.» چه حرف عجیبی برای یه پسر که اسلحه دستشه. اما بعد با خودم فکر می کنم شاید راست می گه. شاید من واقعی نیستم. پس اگه من واقعی نیستم هیچ کدوم از این آدم ها هم واقعی نیستند. شاید همه روح ایم. یه روح می تونه یه روح دیگه رو بکشه؟

توی یه خونه ی بدون کتاب، چجور زندگی ای می تونی داشته باشی؟

اونا من رو با یه بچه ی سیاه پوست و یه بچه ی سفیدپوست و یه بچه ی چینی، زندانی کردند. ما اینجا سازمان ملل خلافکارهای نوجوون هستیم.