کتاب عاشقان مصلوب

Lovers Crucified
عشق در سینما 1
  • 15 % تخفیف
    30,000 | 25,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: لگا لگا
    نویسنده:
کد کتاب : 12380
شابک : 978-6008987253
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 55
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب عاشقان مصلوب اثر صالح نجفی

فیلم اول مجموعه «عشق در سینما» که به کارگردانی کنجی میزوگوچی ساخته شده، یکی از شاهکارهای سینمای ژاپن محسوب می‌شود. آلن بدیو این اثر را یکی از زیباترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره عشق توصیف کرده و باید تاکید کرد که در این فیلم تمام جنبه‌های عشق از فلسفه تا رابطه آن با تفکر و زندگی و انقلاب، همچنین همه مفاهیمی که برای تفکر و صحبت درباره عشق وجود دارند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. فیلم میزوگوچی بهترین مثال برای تعریف عشق است که بدیو ارائه می‌دهد و به صورت خلاصه می‌توان گفت که در قرن بیستم، در زندگی و سینمای جریان اصلی، فرآیند روانشناختی کشف و تجربه عشق رخ داده‌است. این فیلم به طور روانشناختی عشق را در مقابل مفاهیم و احساسات بررسی می‌کند و این دیدگاه مبنایی نادرست است که عشق را به عنوان یک احساس شدید یا نوعی بیماری عاطفی تصور کند و باید از این تفکر دوری کرد. «عاشقان مصلوب» پر از میانجی‌های فرهنگی، تاریخی و زبانی است و به پدیدارشناسی عشق می‌پردازد.

"عاشقان مصلوب"، که به کارگردانی کنجی میزوگوچی ساخته شده، کتاب اول مجموعه "عشق در سینما" می‌باشد. این مجموعه به تأمل در رابطه عشق و سینما می‌پردازد و بررسی می‌کند که سینما چگونه تأثیرگذار بر عشق است یا عشق چگونه در سینما نمایش داده می‌شود.

کتاب عاشقان مصلوب

صالح نجفی
صالح نجفی (متولد ۱۳۵۴) پژوهشگر حوزهٔ فلسفه، مترجم و ویراستار آثار فلسفی است.وی فرزند محمدعلی نجفی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی، و برادر آیت نجفی است.مجموعۀ «فیلم به‌مثابۀ فلسفه» با تألیف صالح نجفی، در سال ۱۳۹۷ به‌عنوان برترین کتاب‌ها سال سینمای ایران در بخش تألیف برگزیده شدند، که جایزۀ بهترین تألیف هشتمین دورۀ کتاب سال سینما به ایشان تعلق گرفت.