کتاب تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دین در ایران

Social life of religion in Iran
کد کتاب : 124267
شابک : ‭978-6227863161‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دین در ایران اثر محمدرضا طالبان

پژوهش‌هایجامعه‌شناسی در حوزه دین قصد دارند از طریق تجربه یا رجوع سازمان یافته و برنامه ریزی شده به واقعیت دین، آن طور که در فرد و اجتماع تحقق یافته، به شناختی معتبر از حیات اجتماعی دین نائل شده و مدعاهای نظری رقیب را به بوته آزمون تجربی بزنند.
کتاب حاضر، مشتمل بر مجموعه ای از پژوهش‌های جامعه شناختی برای شناخت حیات اجتماعی دین در دوره ای از ایران معاصر می باشد که ذیل حکومت دینی جمهوری اسلامی بوده است. پیمایش دینداری، مطالعه تطبیقی ارتباط دین و به‌هم‌پیوستگی اجتماعی، تکثر مذهبی و التزام دینی، دین و پتانسیل اعتراض سیاسی، دین و خودکشی، شکاف جنسیتی در دینداری، نظریه بازار دین و عرفی شدن در ایران از جمله موضوعاتی است که در مقالات کتاب حاضر بدان‌ها پرداخته شده است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دین در ایران

محمدرضا طالبان
محمدرضا طالبان متولد سال 1339 و جامعه شناس ایرانی می باشد.از محمدرضا طالبان، کتاب‌های اقشار اجتماعی از دیدگاه امام خمینی (موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره))، معمای پیش بینی انقلاب ها (پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی (وابسته به م. ت. ن آثار امام خمینی (ره) ))، روش شناسی مطالعات انقلاب با تاکید بر انقلاب اسلامی ایران (پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی (وابسته به م. ت. ن آثار امام خمینی (ره) ))، منتشر شده است.