کتاب الگوریتم‏ های فرا ابتکاری

Metaheuristics: From Design to Implementation
طراحی و کاربردها
کد کتاب : 124382
مترجم :

شابک : 978-6007724941
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب الگوریتم‏ های فرا ابتکاری اثر الغزال طلبی

الگوریتم‌های تقریبی به دو کلاس تقسیم می‌شوند: ابتکاری‌های خاص و فرا ابتکاری‌ها. ابتکاری‌های خاص وابسته به مسئله هستند و به گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که تنها قابل استفاده در مسائل خاص هستند. این کتاب بر کلاس دوم (فرا ابتکاری‌ها) تمرکز دارد و الگوریتم‌های تخمینی کلی ارائه می‌دهد که این الگوریتم‌ها در مسائل بهینه‌سازی مختلف قابل استفاده هستند.
این کتاب نه تنها اطلاعاتی در مورد فرا ابتکاری‌ها در اختیار مهندس فعال در زمینه‌ی کارهای عملی، یک محقق و یا یک دانشجو قرار می‌دهد، بلکه راهنما و ابزار مفید برای حل مسائل بهینه‌سازی پیچیده به شمار می‌رود. از جمله مخاطبین کتاب رو به رو، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های علوم کامپیوتر، تحقیق در عملیات، ریاضیات کاربردی، کنترل، تجارت و مدیریت، مهندسان و سایرین می‌باشند. برای دانشجویان کارشناسی، در صورت علاقه‌مند بودن، بخش‌های ابتدایی کتاب و سایر منابع موجود در اینترنت می‌تواند مفید واقع شود. دروس مربوط به بهینه‌سازی و پیچیدگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، هدف مستقیم این کتاب است. همچنین مخاطبان مورد نظر دیگر این کتاب، محققین رشته‌های مختلف هستند. محققین علوم کامپیوتر و تحقیق در عملیات الگوریتم‌های بهینه‌سازی جدید ایجاد می‌کنند و یا در رشته‌های دیگر، از فرا ابتکاری‌ها تنها به منظور حل مسئله‌ی خود استفاده می‌نمایند. مهندسین بسیاری نیز در حل مسئله‌شان با بهینه‌سازی سر و کار دارند. هدف این کتاب کمک به مهندسین برای حل مسائل بهینه‌سازی در دنیای واقعی نیز می‌باشد.
دانش پیش‌نیاز برای مطالعه‌ی این کتاب آشنایی مختصر با الگوریتم‌ها است. همچنین برای پیاده‌سازی نیز داشتن پیش زمینه از برنامه‌نویسی C++ می‌تواند مفید واقع شود.

کتاب الگوریتم‏ های فرا ابتکاری

الغزال طلبی
الغزالی طلبی (1965)، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه لیل (فرانسه)، و رئیس گروه بهینه‌سازی آزمایشگاه علوم کامپیوتر (L.I.F.L.) است. علایق تحقیقاتی فعلی او در زمینه‌های فراابتکاری، الگوریتم‌های موازی، بهینه‌سازی ترکیبی چندهدفه، محاسبات خوشه‌ای و شبکه‌ای، بهینه‌سازی ترکیبی و مشارکتی، و کاربرد در بیوانفورماتیک، شبکه، حمل‌ونقل و لجستیک است. او بنیانگذار کنفرانس META (کنفرانس بین المللی فراابتکاری و محاسبات الهام گرفته از طبیعت) و رئیس پروژه INRIA Dolphin است ک...