کتاب داده کاوی

Data Mining: Concepts, Models, Methods, and Algorithms
مفاهیم، مدل ها، روش ها و الگوریتم ها
کد کتاب : 124397
مترجم :
شابک : 978-6008906803
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 663
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب داده کاوی اثر محمد کانتارزیک

نیاز به شناخت مجموعه داده بزرگ، پیچیده، و غنی از اطلاعات، برای تقریبا همه رشته‌های بیزینس، علوم، و مهندسی متداول است. در دنیای بیزینس، داده‌های شرکتی و مشتریان به‌عنوان یک دارایی راهبردی شناسایی می‌شود. توان استخراج دانش مفید نهفته در این داده‌ها و اقدام بر روی آن دانش به‌طور فزاینده در دنیای رقابتی فعلی اهمیت پیدا کرده است. کل فرایند اعمال روش‌شناسی کامپیوترپایه، شامل تکنیک‌های جدید، برای کشف دانش از داده‌ها، به داده‌کاوی موسوم است.
داده‌کاوی یک فرایند رفت‌وبرگشتی بوده که داخل آن، به‌صورت روش‌های اتوماتیک یا دستی، پیشرفت با کشف تعریف می‌شود. داده‌کاوی بیشترین استفاده را در سناریوی تحلیل کاوشی داشته که در آن، ایده‌های از قبل تعیین‌شده‌ای در مورد اینکه چه چیزی خروجی «جالب» تلقی خواهد شد، وجود ندارد. داده‌کاوی، جستجو برای اطلاعات جدید، ارزش‌مند، و غیرساده در حجم بالای داده‌ها است. این فعالیت یک تلاش همکارانه انسان‌ها و کامپیوترها است. بهترین نتایج با توازن دانش متخصصین انسانی در شرح مسایل و اهداف، با ظرفیت‌های جستجوی کامپیوترها به دست می‌آید. در عمل، دو هدف اصلی داده‌کاوی به پیش‌بینی و توصیف گرایش دارد.
1.داده‌کاوی پیش‌بینانه، که مدل سیستم شرح داده شده توسط یک مجموعه داده خاص را شرح می‌دهد، یا

2.داده‌کاوی توصیفی، که اطلاعات جدید و غیرساده مبتنی بر مجموعه داده موجود را تولید می‌کند.

کتاب داده کاوی

محمد کانتارزیک
دکتر محمد کانتارزیک، استاد گروه مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر (CECS) در دانشگاه لوئیزویل، و مدیر آزمایشگاه داده کاوی و برنامه های تحصیلات تکمیلی CECS است. او دکترای خود را در سال 1980 در رشته علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را در سال 1976 و لیسانس مهندسی برق را در سال 1972 از دانشگاه سارایوو، بوسنی و هرزگوین دریافت کرد.