کتاب ادبیات معاصر ایتالیا

Letteratura italiana contemporanea: 1900-1945
کد کتاب : 125753
مترجم : منوچهر سادات افسری
شابک : 978-6004563482
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1000
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ادبیات معاصر ایتالیا اثر جولیو فرونی

کتاب «ادبیات معاصر ایتالیا»، نوشته‌ی جولیو فرونی است که به تاریخ عمومی ادبیات ایتالیا در قرن‌بیستم پرداخته است. این کتاب چهار بخش دارد. سرآغاز این کتاب، ادبیات ایتالیا را در سال‌های 1900 تا 1910 در برمی‌گیرد. بخش دوم کتاب «‌ادبیات معاصر ایتالیا»، به فاصله‌ی زمانی 1910 تا 1945 اختصاص دارد و مربوط به دوره‌ی دو جنگ جهانی و فاشیسم در ایتالیا است. در بخش سوم کتاب نیز به سال‌های 1945 تا 1968 پرداخته‌شده که نویسنده در این قسمت، ادبیات دوره‌ی بازسازی و پیشرفت پس از جنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد. اما بخش چهارم و پایانی کتاب که شامل سال‌های 1968 تا 2007 می‌شود، عنوان تکاپوی تمدن جهانی را بر خود دارد. فرّونی در کتاب «‌ادبیات معاصر ایتالیا»، سعی دارد با طبقه‌بندی انجام‌گرفته و رصد فراز‌و‌نشیب‌های مدرنیته ‌از مناظر گوناگون الگوهای سنتی را در تنگنا قرار دهد و موازین آن را ‌متلاشی کند تا در مقام تطبیق انتقادی با افق‌های جدید از آداب حیات برآید.
نویسنده در این کتاب‌ پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که مهم‌ترین سوال، به‌علت افول ادبیات در دوران صلح و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌پردازد. فرونی در این کتاب دو‌جلدی بارها از خود می‌‏پرسد وقتی وضعیت‌‏های نابسامان اجتماعی-سیاسی ایتالیا در قرن‌بیستم سرچشمۀ خلاقیت و شکوفایی نویسندگان بوده، چرا امروز که تکنولوژی‏‌های پیشرفته و دستاوردهای سترگ علمی-اقتصادی جلودار صحنه شده‌‏اند، به‌جای برطرف‌کردن ابتلائات فکری و گشایش چشم‌‏اندازهای خوش‌‏بینانه نزد افراد جامعه، بر کوته‏‌فکری، توهم ‏پروری، نگاه حسرت‏‌بار به گذشته و خودشیفتگی، حتی نزد نمایندگان ادبیات داستانی افزوده و هیچ اثری در ابعاد و اندازه‌‏های این وضعیت بحرانی ظاهر نمی‌‏شود؟
جولیو فرّونی، منتقد ادبی، پژوهشگر تاریخی و استاد دانشگاه، آبشخور اندیشه‌‏ها در ادبیات معاصر ایتالیا را وامی‌‏کاود و از کوشش به‌عمل‌آمده در حوزه‌‏هایی مانند روان‏کاوی، زبان‏شناسی، فلسفه، سبک‌‏شناسی و زیبایی‌‏شناسی نیز غافل نیست.

کتاب ادبیات معاصر ایتالیا

جولیو فرونی
جولیو فرونی (رم، ۱۴ اوت ۱۹۴۳) منتقد ادبی، مورخ ادبی و مقاله‌نویس ایتالیایی است.