کتاب فراتر از DSM

Beyond the DSM
کد کتاب : 125907
مترجم : مهدی ماندگار
شابک : 978-6229819692
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 473
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب فراتر از DSM اثر استیون هیز

روان‌شناسان می‌دانند که هر مراجعه‌کننده، موجودی منحصر و ماحصل ترکیب پیچیده‌ای از عوامل روانی، محیطی، ژنتیکی و عصب شناختی است. این در حالیست که مدل DSM محدودیت‌های بالفعل قابل توجهی را درباره کار با مراجعان ایجاد می‌کند. این کتاب مفروضات و رویکرد DSM را به چالش می‌کشد و چشم انداز و برنامه خلاقانه را برای رویکرد مبتنی بر شواهد فراهم می‌آورد نویسندگان این کتاب روشی پیشگامانه معرفی می‌کنند که دربرگیرنده راهی جدید برای تشخیص پیچیدگی رنج بشر و سعادت انسان است. شما در این کتاب شیوه‌ای انعطاف‌پذیرتر برای درمان طیف‌های گسترده‌ای از مسائل روان‌شناختی می‌یابید و در نهایت، با درک بیشتری از «فرایندهای تغییر» و چگونگی ایجاد پایه‌ای محکم برای جایگزینی تشخیص نشانگان اختلالات روانی به دست می‌آورید.
آنچه اتفاق خواهد افتاد و گریزی از آن نیست آینده‌ای است که در آن روان درمانی مبتنی بر فرایند، اساس اقدامات روان‌درمانگران را تشکیل خواهد داد. در این کتاب آینده‌نگر، هیز و هافمن، مدل‌های درمانی را که بر فرایند، ابعاد، تجزیه و تحلیل عملکردی رفتار، توانایی فردی کردن و شخصی‌سازی تشخیص تاکید دارد، فراهم کرده و جایگزین‌های هیجان‌انگیزی را براساس تحقیقاتی علوم اعصاب، یادگیری، سازگاری و فرهنگ به‌جای طبقه بندی‌های سنتی در DSM و ICD ارائه می‌کنند. این کتاب منبع قابل تاملی است که باید در در قفسه‌های همه متخصصان روان‌درمانی و سلامت‌روان باشد.

کتاب فراتر از DSM

استیون هیز
استیون سی هیز (متولد 12 اوت 1948) یک روانشناس بالینی آمریکایی و استاد بنیاد نوادا در دانشگاه نوادا، گروه روانشناسی رنو است، که عضو هیئت علمی در دوره دکتری خوددر تجزیه و تحلیل رفتار، و اصطلاح تجزیه و تحلیل رفتار بالینیاست.وی به دلیل طراحی یک تحلیل رفتاری از زبان و شناخت انسان به نام تئوری قاب رابطه، و کاربرد بالینی آن در مشکلات روانی مختلف مانند اضطراب شناخته شده است.هیز همچنین روشی گسترده و مبتنی بر شواهد را که اغلب در مشاوره به نام پذیرش و تعهد درمانی (ACT) استفاده می شود، توسعه داد، که به ت...