کتاب مدل سازی اجتماعی

Social modeling
کد کتاب : 126505
شابک : 978-6227763386
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 217
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مدل سازی اجتماعی اثر محمدصالح طیب نیا

"مدل" بازنمایی قابل فهم‌تری از واقعیت موجود است. مدل‌سازی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که محقق به منظور حل مسئله‌ای از دنیای واقعی یا ارائۀ یافته‌هایش، تصویری از ارتباط میان مفاهیم را به نمایش می گذارد، تصویری که در حد فهم و درک مخاطب بوده و ابزاری برای ارتفاء قدرت تحلیل و تفکر و اتخاذ مناسب‌ترین تصمیمات است.
مدل‌‎ها، انواع گوناگونی داشته و کاربردهای حیاتی متنوع و فراوانی در همۀ زمینه‌های علوم و فناوری دارند، اما به کارگیری آن‌ها در مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه که از قضا تعداد متغیرهای درگیر زیاد و ارتباطات پیچیده هستند، کم‌رنگ می باشد. تک‌نگاشت حاضر با مروری بر مفاهیم مدل‌سازی، انواع مدل‌ها، فرایندها و کاربردها راهنمایی برای استفاده از این ابزار به ویژه در مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب مدل سازی اجتماعی

محمدصالح طیب نیا
اینجانب در هشتم شهریور ۱۳۵۶ در یک خانواده متدین و فرهنگی چشم به جهان گشودم. از همان سنین کودکی در فعالیت های فرهنگی پایگاه بسیج و مساجد محله فعال بودم. در سن نوجوانی نیز در انجمن اسلامی دانش آموزی، هیأت دانش آموزی و برخی از کانون های فرهنگی سطح شهر فعالیت می کردم. در سال ۱۳۷۴ در رشته مهندسی آبیاری در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شدم. از همان زمان علاقه زیادی به علوم اسلامی بویژه مباحث کلامی و اعتقادی داشتم. در دوران تحصیل کتب شهید مطهری و برخی از کتب فلسفی را مطالعه می کردم. در همین ایام در م...