کتاب لکان، مرگ، زندگی و زبان

Lacan, Mortality, Life and Language
بررسی های بالینی و فرهنگی
کد کتاب : 126583
مترجم :
شابک : 978-6225248106
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب لکان، مرگ، زندگی و زبان اثر برژانت جزنی

«زندگی، مرگ‌های پی‌در‌پی است و زبان هم تابوت است و هم قیامت»؛ این بیانیه‌ی خاطره‌انگیز از برژانت جزنی، جوهر کار‌نوآورانه‌ی او، «لکان، مرگ، زندگی و زبان بررسی‌های بالینی و فرهنگی» را در‌بر می‌گیرد. جزنی در این بررسی‌ گیرا، سفری چند‌بعدی را به تلاقی مرگ‌پذیری، زندگی و زبان آغاز می‌کند و بینش‌های عمیقی را ارائه می‌کند که به قلمروهای روانکاوی، فرهنگ و فلسفه‌ی وجودی را پل می‌زند.
در مرکز تحقیقات جزنی، آموزه‌های معمایی ژاک‌لکان نهفته‌ است؛ شخصیتی که تأثیرش در سراسر حوزه‌های روانکاوی و فراتر از آن بازتاب می‌یابد. جزنی با تکیه بر بینش‌های تحریک‌آمیز لکان، تلاشی را برای کشف اسرار وجود انسان آغاز می‌کند و اعماق وجودی را با شجاعت و کنجکاوی بررسی می‌کند. او از طریق تجزیه‌و‌تحلیل دقیق و مثال‌های قانع‌کننده، راه‌های عمیقی را روشن‌می‌کند که‌ در آن فناپذیری تجربیات ما از زندگی و زبان را شکل می‌دهد. محور تحقیق جزنی، مفهوم فناپذیری است؛ موضوعی که به‌ هر‌جنبه‌ای از وجود انسان نفوذ می‌کند، اما اغلب در ابهام و ترس پنهان می‌ماند. جزنی با شجاعت و بصیرت با واقعیت‌های وجودی مرگ مواجه می‌شود و خوانندگان را دعوت می‌کند تا با پیامدهای عمیق درک ما از خود بودن، هویت و معنا دست‌و‌پنجه نرم کنند. از طریق اکتشاف دقیق خود، او نشان می‌دهد که چگونه شبح مرگ هر برخورد ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به زندگی ما احساس فوریت و تلخی می‌بخشد. با این‌حال، تحقیق جزنی فراتر از بازتاب وجودی صرف است و عمیقا در عمل روانکاوی و نقد فرهنگی ریشه دارد. او با تکیه بر تجربه بالینی گسترده خود، مطالعات موردی روشنگری را ارائه می‌دهد که مفاهیم نظری را زنده می‌کند و ارتباط آنها را با پیچیدگی‌های تجربه‌ی انسانی نشان می‌دهد. علاوه‌بر‌این، جزنی با مجموعه متنوعی از متون فرهنگی - از ادبیات و فیلم گرفته تا فلسفه و هنر - درگیر است که بینش‌هایی غنی از شیوه‌هایی که فناپذیری در تخیل فرهنگی بیان می‌شود، ارائه می‌دهد.
در دنیایی که شبح مرگ گسترده‌ است، آثار جزنی به‌عنوان چراغی از بینش و درک عمل می‌کند و آرامش و روشنایی را در‌برابر عمیق‌ترین اسرار زندگی ارائه می‌دهد. او از طریق کاوش دقیق خود در تقاطع‌های فناپذیری، زندگی و زبان، شکنندگی و زیبایی شرایط انسانی را به ما یادآوری می‌کند.

کتاب لکان، مرگ، زندگی و زبان

برژانت جزنی
برژانت جزنی رییس کالج و آکادمی روانکاوان بریتانیا، مدرس، عضو هیات امنا و هیات مدیره مرکز تحقیقات و مطالعات فرویدی در لندن، سخنران مهمان در دانشگاه‌های بریستول، میدلسکس، یوسی‌ال و برکبک انگلستان، فارغ التحصیل رشته روانکاوی–جامعه شناسی از دانشگاه برونل لندن با رتبه عالی می باشد.