کتاب زمانمند

Time Wise
مدیریت زمان با الگوریتم های عادت سازی
کد کتاب : 127638
مترجم : مهدی تاج الدین
شابک : 978-6225850576
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زمانمند اثر آمانتا ایمبر

«زمانمند» نوشته آمانتا ایمبر، اکتشافی نوین در حوزه مدیریت زمان است. ایمبر، با ایده‌هایی بدیع و کاربردی، کلیشه‌های متداول را به چالش می‌کشد، متمرکز بر الگوریتم‌های عادت‌سازی که زمان را از دیدگاهی نو می‌نگرد. او با مصاحبه‌هایی از برجستگان دنیای کسب و کار در پادکست "من چگونه کار می‌کنم"، به اشتراک‌گذاری رازهای موفقیت آن‌ها در استفاده هوشمندانه از زمان می‌پردازد. کتاب به شش بخش مهم تقسیم شده و به خوانندگان چگونگی استفاده بهینه از زمان در عصر دیجیتال را آموزش می‌دهد. "زمانمند" نه فقط مشکلات زمانی را معرفی می‌کند، بلکه راهکارهایی برای جلوگیری از نشت زمان و افزایش بهره‌وری ارائه می‌دهد.

سنکا، در یکی از رساله‌های خود با عنوان «کوتاهی زندگی» چنین می‌گوید:

نه اینکه زمان کمی برای زندگی کردن داشته باشیم، نه، بلکه زمان زیادی از عمر خود را تلف می‌کنیم. زندگی به قدر کافی طولانی است و اگر به خوبی سپری شود در اعطای دستاوردهای بزرگ، به اندازۀ کافی سخاوتمند است. اما وقتی بی‌پروایانه، صرف زلم زیمبوهای کم‌ارزش می‌شود و در آن به فعالیت‌های خوب نمی‌پردازیم. سرانجام مرگ در آغوش‌مان می‌گیرد تا به ما بفهماند بدون آنکه آگاه بوده باشیم، زندگی در حال گذر بود. پس زندگی کوتاه نیست، ما آن را کوتاه می‌کنیم. به ما موهبت کمی اعطا نشده اما این ما هستیم که آن را تلف می‌کنیم. اگر بدانید چگونه از زندگی استفاده کنید، خواهید دید زندگی به قدر کافی طولانی است

کتاب زمانمند

آمانتا ایمبر
دکتر آمانتا ایمبر یک روانشناس نوآوری، نویسنده پرفروش، و بنیانگذار مشاور نوآوری پیشرو استرالیا Inventium است. آمانتا یکی از خالقان فهرست نوآورترین شرکت‌های BRW است، فهرستی که اینونتیوم سالانه برترین نوآوران استرالیا را رتبه‌بندی می‌کند. او با شرکت های آینده نگر مانند گوگل، دیزنی، لگو و ویرجین کار کرده است.
قسمت هایی از کتاب زمانمند (لذت متن)
برای انجام وظایف اصلی تان برای عادت سازی ، محل های خاص و ویژه ای را اختصاص دهید و کارتان را همواره در همانجا انجام دهید. پس از گذشت چند هفته، ذهن تان نسبت به آن محل شرطی می شود. سپس به محض ورود به آنجا، ناخودآگاه شروع به انجام آن وظیفۀ مرتبط شده با آن مکان می کنید.

حین انجام کاری متمرکز، وقتی در جریان انجام آن قرار دارید، یک نوع آهنگ خاصی را انتخاب و بارها بدان گوش دهید. اینگونه مغز شما بین آن آهنگ و انجام آن کار خاص رابطه برقرار می کند. آنگاه پس از مدتی صرفا با پخش کردن آن آهنگ، شروع به انجام آن کار خواهید کرد.