کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

Motherhood: Facing and Finding Yourself
یافتن خود و مواجهه با آن
کد کتاب : 127749
مترجم :
شابک : ‭978-6227087499‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 335
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفر قهرمانی مادرانگی اثر لیزا مارچیانو‏‫

کتاب «سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن» نوشتهٔ لیزا مارچیانو است که در دستهٔ کتاب‌های آموزشی قرار می‌گیرد. این کتاب، برای مادران و زنانی که قصد مادر شدن دارند، نکات آموزشی بسیاری را در خود جای داده است؛ البته از نگاهی متفاوت. «سفر قهرمانی مادرانگی، یافتن خود و مواجهه با آن» براساس شیوهٔ یونگ، روانشناس معروف نگاشته شده و مادر شدن را سفری در جهت آشنایی بهتر زن با ابعاد دیگر درون خود تعریف می‌کند. در این کتاب که افتخاراتی همچون مدال نقره‌ای ناتیلوس در ردهٔ فرزندپروری و خانواده، برندۀ جایزۀ بهترین کتاب در دستۀ فرزندپروری و خانواده با حمایت جشنوارۀ کتاب آمریکا، برندۀ جایزۀ برنز IPPY در ردۀ والدین و خانواده را برای نویسنده به همراه داشته، سوالی با این عنوان مطرح می‌شود که «آیا می‌توان به مادرانگی و چالش‌های بی‌شمار فرزندآوری به چشم فرصتی برای رشد و تعالی نگریست؟»
لیزا مارچیانو در کتاب «سفر قهرمانی مادرانگی: یافتن خود و مواجهه با آن» می‌کوشد از این زاویه دید به مقولۀ مادر شدن و فرزندپروری بپردازد. این کتاب، نقشۀ راهی ضروری برای رسیدن به یکی از پربارترین تجربه‌های زندگی به شمار می‌رود و اثری خواندنی، متقاعدکننده و جذاب برای کسانی‌ست که در پی شناختن یونگ، مادرانگی و خویشتن هستند. نویسنده همچنین به این مسئله می‌پردازد که چگونه شادی‌ها و دشواری‌های توأمان تربیت فرزندان، می‌توانند بخش مهمی از سفر به سوی رشد و کمال باشند. لیزا مارچیانو با پرداختن به مطالعات موردی، افسانه‌ها و تجربیات خود، سفری قهرمانانه را به اعماق مادرانگی آغاز می‌کند.
در بخشی از متن کتاب آمده: «پری سیزدهم نشان‌دهندۀ واقعیت آزاردهنده‌ایست که کاملا با ایده‌های ما دربارۀ زندگی‌مان منطبق نمی‌شود. بنابراین می‌خواهیم از آن اجتناب کنیم یا چشممان را بر رویش ببندیم. سیزده عددی است که تداعی‌کنندۀ تاریکی، گناه و شیطان است. پری سیزدهم نماد بخشی از ماست که اغلب آن را نمی‌شناسیم. نماد پرخاشگری، حسادت و توقع در درون ماست. پری سیزدهم درون ما زنده است و بی‌تردید وقتی مادر می‌شویم، دلش می‌خواهد در زندگی ما نقش داشته باشد. اگر جایی برای ویژگی‌های تاریکمان باز نکنیم، احتمالا تمام زخم‌هایی را که می‌خواهیم فرزندانمان را از آن‌ها دور نگه داریم، سر راهمان قرار می‌گیرند.»

کتاب سفر قهرمانی مادرانگی

لیزا مارچیانو‏‫
لیزا مارچیانو‬‏‫ تحلیلگر یونگی، نویسنده و پادکست‌ساز می‌باشد.