کتاب موجودات به غایت باهوش

Remarkably Bright Creatures
کد کتاب : 127854
مترجم :
شابک : 978-6222545369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

مخلوقات فوق العاده تیزهوش
Remarkably Bright Creatures
کد کتاب : 129284
مترجم :
شابک : 978-6227566970
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب موجودات به غایت باهوش اثر شلبی ون پلت

موجودات به‌غایت باهوش، مکاشفه‌ای است در باب رفاقت، سوگ و امید. داستانی درباره‌ی رابطه‌ی نامتعارف زنی سوگوار با هشت‌پایی غول‌پیکر. توا سالیوان پس از مرگ همسر، در مقام نظافتچی شیفت شب آکواریوم خلیج سوول شروع به کار می‌کند. او سی سال تمام است که با مشغول‌بودن و مشغول‌ماندن، رنج‌های خود را تاب آورده است؛ درست از زمانی که پسر هجده‌ساله‌اش، اریک، به شکل مرموزی در دریا ناپدید شد. زندگی توا وقتی تغییر می‌کند که با مارسلوس آشنا می شود؛ هشت‌پای غول آرامی که روزهای آخر عمر خود را در آکواریوم سپری می‌کند. هوش بالای مارسلوس در تصور هیچ انسانی نمی‌گنجد. مارسلوس از آدم‌ها، همان موجوداتی که او را اسیر کرده‌اند، گریزان است. اما نجات او به دست توا، آغاز رفاقتی است که پرده از اتفاقات گذشته‌ی زندگی توا برمی‌دارد و آینده‌ای بسیار متفاوت از آنچه هر دو تصور می‌کردند، برایشان رقم می زند.
موضوعی که موجودات به‌غایت باهوش را به رمانی کم‌نظیر تبدیل کرده، توانایی نویسنده در ترسیم زمان‌های خطیری در زندگی است که آدمی می‌داند همه‌چیز در آستانه‌ی تغییر است و چاره‌ای نیست جز سازش و مدارا.

کتاب موجودات به غایت باهوش

شلبی ون پلت
شلبی ون پلت که در شمال غربی اقیانوس آرام به دنیا آمده و بزرگ شده است، در حومه شیکاگو با خانواده خود زندگی می کند. مخلوقات بسیار درخشان اولین رمان اوست.
قسمت هایی از کتاب موجودات به غایت باهوش (لذت متن)
اینجا تنها هستم. شاید تنهایی ام کم می شد اگر کسی را داشتم که رازهایم را با او قسمت کنم. رازها همه جا هستند. بعضی آدم ها مملو از رازند. چطور است که منفجر نمی شوند؟ شاید این همان ویژگی بارز گونه ی انسانی است: مهارت های ارتباطی افتضاح. ناگفته نماند که گونه های دیگر هم چندان بهتر نیستند؛ اما حتی شاه ماهی هم می تواند بفهمد دسته ای که به آن تعلق دارد، به کدام جهت می چرخد و او هم در همان جهت دنبالشان می کند. چرا آدم ها نمی توانند از میلیون ها کلمه ای که دارند، کمک بگیرند و به همدیگر بگویند که چه می خواهند؟ دریا هم رازدار بسیار خوبی است. یکی از آن رازها را هنوز با خودم دارم، رازی از اعماق دریا.