کتاب مرگ در پاریس

Death in paris
کد کتاب : 128116
مترجم :
شابک : 978-9643516871
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

معرفی کتاب مرگ در پاریس اثر ژرژ سیمنون

رمان «مرگ در پاریس» یکی از مجموعه کتاب‌های کمیسر مگره‌ی مشهور است که به قلم ژرژ سیمنون نوشته شده و روایتی پلیسی از یک پرونده‌ی قتل را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.
کمیسر مگره که برای مخاطبان ادبیات پلیسی و جنایی شخصیتی آشنا است معمولا در هر پرونده همراه با پیشبرد و حل داستان‌های پیش‌آمده، روان شخصیت‌های داستانی را مورد کنکاش و کالبدشکافی قرار می‌دهد. از این منظر رمان‌های پلیسی ژرژ سیمنون سعی در کشف علل روانی جنایت همچون ترس‌ها، عقده‌ها و وابستگی‌ها دارد که در لحظات فروپاشی یا انفجار عاطفی منجر به فجایعی مانند قتل و جرح می‌شود.
این بار اما در داستان مرگ در پاریس کمیسر مگره به شکلی نامتعارف با پرونده روبه‌رو می‌شود. کمیسر پس از پرونده‌های متعدد مجبور می‌شود به پزشک مراجعه کند و پزشک برای او یک استراحت دوهفته‌ای خارج از پاریس تجویز می‌کند. مگره و همسرش مهیای سفر می‌شوند اما هتل‌ها هیچ‌کدام جا ندارند و خانواده‌ی مگره مجبور می‌شود قید ساحل و دریا را بزند و در همان پاریس تعطیلات را سپری کند. کمیسر اما متعهد می‌شود که در این دو هفته نزدیک محل کار و ایستگاه پلیس نشود.
در ادامه‌ی داستان مگره که برای صرف نوشیدنی به کافه می‌رود در حین مطالعه‌ی روزنامه توجهش به صفحه حوادث و یک خبر عجیب جلب می‌‌شود. همسر یکی از سرشناس‌ترین پزشکان پاریس به قتل رسیده و جسدش در مطب پزشک کشف شده است. مگره دوباره درگیر یک ماجرای جنایی شده و هر بار که روزنامه دست می‌گیرد در سیر پیشرفت پرونده قرار می‌گیرد. افسری که برای این پرونده انتخاب شده ژانویر جوان کارآموز دست‌وپا چلفتی کمیسر مگره است و احتمال دارد که پرونده به سرانجام نرسد. کمیسر مگره این بار نه به شکل یک کمیسر و در بطن کار بلکه به‌عنوان یک مخاطب عام در جریان پرونده قرار می‌گیرد و همراه با خواننده‌ی کتاب ماجرای قتل را پیش می‌برد. البته نگاه مگره همان‌طور که از او انتظار می‌رود منفعلانه نیست و به شکلی عجیب و دورادور ژانویر جوان را راهنمایی می‌کند.
کتاب مرگ در پاریس تحت عناوین کارآگاه در پشت پنجره، شام بابا ژول، عقیده دو دلداده، ژوزفا کجا بود، سفر به کونکارنو، بار کوچک ساحل شارنتون و شب پرهیجان کارآگاه ژانویه منتشر گردیده است که باعث جذابیت بیشتر در شکل ارائه‌ی داستان می‌شود. نوع مواجهه کمیسر با پرونده نیز جدید و جالب است چرا که همراه با مخاطب و به شکل قطره‌چکانی اطلاعات پرونده را هرروز از صفحه حوادث پیگیری می‌کند.
کمیسر مگره به‌عنوان یکی از شخصیت‌های باهوش در ادبیات پلیسی شناخته می‌شود که تعداد زیادی پرونده جنایی را با روش‌های خلاقانه حل‌وفصل می‌کند و مطالعه‌ی داستان‌های این کارآگاه می‌تواند برای مخاطبان ادبیات جنایی و پلیسی بسیار جذاب باشد.

کتاب مرگ در پاریس

ژرژ سیمنون
ژرژ سیمنون، زاده ی فوریه ۱۹۰۳ و درگذشته ی ۴ سپتامبر ۱۹۸۹، نویسنده ی بلژیکی بود. از وی که به خاطر نوشتن رمان های پلیسی شهرت داشت نزدیک به ۵۰۰ رمان و تعداد بسیاری آثار کوتاه منتشر شده است. سیمنون خالق شخصیت کمیسر مگره یکی از سرشناس ترین کارآگاه های ادبیات پلیسی جهان است.ژرژ ژوزف کریستین سیمنون در ۱۳ فوریه سال ۱۹۰۳ در شهر لیژ بلژیک به دنیا آمد. پدرش دزیره در یک شرکت بیمه حسابدار بود.ژرژ در سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۴ در مدرسه ی سن آندره به تحصیل پرداخت و با آغاز جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ به کالج سن لوی...