کتاب قصه شهر لیتل لایت

Littlelight
کد کتاب : 130172
مترجم :
شابک : ‫‬‮‭978-6225212985
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

برنده جایزه شورای کتاب کودک استرالیا

معرفی کتاب قصه شهر لیتل لایت اثر کلی کنبی

داستان «قصۀ شهر لیتل لایت»، نوشتۀ کلی کنبی است که در دستۀ ادبیات مناسب برای کودکان قرار دارد. این کتاب چهل صفحه‌ای، تصویرسازی‌های متنوعی دارد و داستان شهری را روایت می‌کند که به شکلی معماگونه از تیرگی نجات پیدا می‌کند و به شهری با ساختمان‌های روشن تبدیل می‌شود. ماجرای «قصۀ شهر لیتل لایت»، از جایی آغاز می‌شود که آجرهای دیوار حصار مانند شهر، به‌وسیلۀ فردی ناشناس دزدیده می‌شوند. مردم شهر دزد را دستگیر می‌کنند و انگیزۀ او از این کار معلوم می‌شود و درنتیجه، مردم متوجه این موضوع می‌شوند که مشکل شهرشان شهردار آن است. نویسندۀ داستان «قصۀ شهر لیتل لایت» در پی آن است تا نشان‌دهد که شهر لیتل لایت شهری بی‌هیجان با مردمانی غمگین است. ساختمان‌های خاکستری، لباس‌های خاکستری و همه چیز خاکستری است. ساختمان‌ها، شهری خسته‌کننده را نشان می‌دهند که نیاز به تغییر دارد. هنگامی که آجرهای دیوارهای شهر گم می‌شود، شهردار بلافاصله مردم شهر را متقاعد می‌کند که در معرض خطر هستند. همانطور که آجرهای بیشتری ناپدید می‌شود، رنگ‌های نئون روشن وارد صفحات کتاب می‌شوند و کمی از آنچه که در خارج از دیوارهای شهر قرار دارد نشان می‌دهد. «قصۀ شهر لیتل لایت» داستانی غنی در مورد یک شهر است که موانع را به پل‌ها تبدیل می‌کند و قدرت مردم، فرهنگ و ذهن باز را درهم‌می‌آمیزد و می‌آموزد که تحمل کردن بعضی چیزها پذیرش آن‌ها را به همراه دارد.
داستان پایانی هوشمندانه و سرگرم‌کننده را رقم می‌زند. این کتاب به‌دلیل محتوایی که دارد برای کلاس‌های درس گزینۀ مناسبی است و می‌تواند منجربه بحث‌های بسیاری در مورد موضوعات هنری و فرهنگی شود.

کتاب قصه شهر لیتل لایت

کلی کنبی
کلی کنبی در انگلستان به دنیا آمده و از سه سالگی در استرالیا زندگی کرده است. از کودکی با مداد و مدادرنگی بازی می‌کرده و وقتی بزرگ‌تر شد، متوجه شد که بازی با مداد و مدادرنگی کاری است که می‌خواهد همه عمر انجام بدهد. (از نشر چشمه)
نکوداشت های کتاب قصه شهر لیتل لایت
خطوط تصویرهای کنبی پرانرژی است و به شکل لذت بخشی قابل لمس. کنبی با این اثر اعتبارش را به عنوان یک داستان گوی مبتکر و تفکر برانگیر ثبت می کند.
سایت بوکز + پابلیشینگ

این کتاب کوچک مجموعه ای است از مفاهیم جدی: باز نگه داشتن ذهن، برقراری ارتباط، محدود کردن قدرت و توانایی فرد برای ایجاد تفاوت.
مجله منگی

قسمت هایی از کتاب قصه شهر لیتل لایت (لذت متن)