کتاب ابزارهای موفقیت در طراحی فشن

Fashion Design Essentials: 100 Principles of Fashion Design
۱۰۰ درس کلیدی برای طراحان لباس
کد کتاب : 132362
مترجم : مینا پاخیرزن
شابک : 978-6229477687
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ابزارهای موفقیت در طراحی فشن اثر جی کالدرین

«ابزارهای موفقیت در طراحی فشن» نوشتۀ جی کالدرین، راهنمایی به‌مثابۀ منبعی اساسی برای طراحان مد و فشن می‌باشد. این کتاب به گونه‌ای طراحی‌شده است تا یک مرور کلی از عناصر اساسی که دنیای طراحی مد را تشکیل می‌دهند، از مفهوم‌سازی تا مراحل نهایی خلق یک کار را ارائه دهد. نویسندۀ کتاب نیز، کالدرین، نه‌تنها یک نویسنده است، بلکه یک مربی در مدرسه‌ی طراحی مد در بوستون نیز می‌باشد و دانش و تجربۀ خود را به کار گرفته است تا علاقه‌مندان بدون مشکل با پیچیدگی‌های طراحی مد آشنا شوند. این کتاب به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد؛ از جمله توسعۀ مفاهیم طراحی، درک منسوجات، انتخاب پارچه، تقویت مهارت‌های خیاطی، ساخت لباس، و ایجاد شهرت در صنعت مد رقابتی. در این کتاب، صد راهکار ارائه‌شده که هر یک به عنصر زیبایی در طراحی مد و فشن در دنیای اشاره دارد. همچنین در توضیح هر یک از این اصول، نمونه‌های تصویری قرار داده‌شده است تا تکمیل‌کنندۀ متن باشند. کالدرین در توضیح این اصول، طراحان لباس را به چالش می‌کشد تا افق‌ دید خود را گسترش دهند، به تمرین و تکمیل مهارت‌های خود بپردازند و استراتژی‌هایی را آزمایش کنند که مرزهای طراحی مد سنتی را جابجا می‌کند.
ساختار کتاب ابتدا با مقدمه‌ای آغاز می‌شود و سپس بخش‌هایی با عنوان «فکر»، «مواد»، «تکنیک» و «هنر» قرار گرفته که هر‌کدام به جنبه‌های مختلف فرآیند طراحی می‌پردازند. «تفکر» بر جنبۀ مفهومی طراحی تمرکز می‌کند و طراحان را تشویق می‌کند تا ایده‌های خود را تعریف کرده و آن‌ها را به فرم‌های ملموس تبدیل کنند. «مواد» به مواد و ابزارهایی که در اختیار طراح است نگاه می‌کند و بخش «تکنیک» بر توسعۀ مهارت‌های لازم برای جان‌بخشیدن به طرح‌ها تأکید دارد. بخش «هنر» نیز دربارۀ بیان خلاقانه و امضای منحصر‌به‌فردی است که هر طراح برای کار خود از آن استفاده می‌کند. همچنین این کتاب مملو از توصیه‌های عملی است، از توضیح نحوۀ رسیدگی به جنبه‌های فنی طراحی گرفته تا حرکت و پیشرفت در صنعت مد و یافتن مخاطب برای کار خود. تخصص و اشتیاق کالدرین به مد و فشن در هر صفحه می‌درخشد و باعث‌شده است تا این کتاب را یک منبع با ارزش برای هر‌کسی که قصد دارد سهم خود را در دنیای طراحی مد نشان‌دهد، تبدیل می‌کند.

کتاب ابزارهای موفقیت در طراحی فشن

جی کالدرین
جی کالدرین بنیانگذار/مدیر اجرایی هفته مد بوستون است و به عنوان مدیر خلاق اولین هفته مد چنگدو خدمت کرد. کارهای طراحی مد او صفحات مجلات Vogue و Elle را زیبا کرده است. او که یک مربی و مدیر بازاریابی خلاق در دانشکده طراحی مد، بوستون است، در موزه هنرهای زیبا، بوستون نیز تدریس می‌کند و اخیراً به جمع مربیان آنلاین بسیار محترم CreativeLive پیوست.
دسته بندی های کتاب ابزارهای موفقیت در طراحی فشن