کتاب استعاره های ویروس کرونا

Metaphors of Coronavirus: Invisible Enemy Or Zombie Apocalypse?
دشمن نامرئی یا زامبی آخر الزمانی
کد کتاب : 133505
مترجم :
شابک : 978-6225451032
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب استعاره های ویروس کرونا اثر جاناتان چارتریس بلک

نویسنده در این کتاب به بررسی تعدادی از استعاره ها و تمثیل هایی پرداخته است که در دوران همه گیری ویروس کرونا بر چارچوب های اخلاقی تصمیم گیری موثر بوده اند.
مبنای مفصل بندی این کتاب نظریه چارچوب های اخلاقی جاناتان هایت - روانشناس اجتماعی و محقق حوزۀ اخلاق – است. نویسنده در متن کتاب توضیح می دهد که ما به واسطه استعاره می توانیم موضوعات اخلاقی را چارچوب بندی کنیم و سپس مبنای روان شناختی تصمیماتمان را با تکیه بر این چارچوب بندی استعاری توضیح دهیم.
او در این کتاب نشان داده است که استعاره در مفصل بندی استدلال های ژرف اخلاقی نقشی حیاتی دارد و این استدلال ها با موضع گیری های فلسفی، مذهبی و انسانی پیوند خورده است.

کتاب استعاره های ویروس کرونا

جاناتان چارتریس بلک
پروفسور جاناتان چارتریس-بلک استاد زبانشناسی در دانشگاه غرب انگلستان در بریستول هست (UWE Bristol). او در سالهای اخیر بر توسعه روشی متمرکز بوده است که خود آن را «تحلیل انتقادی استعاره» می نامد که بر زبانشناسی انتقادی، زبانشناسی پیکره ای و معناشناسی شناختی ابتنا دارد. او در این روش سعی میکند انتخاب استعاره و راهبردهای رتوریکی را به رجوع به دانش کاربردشناختی، زبانی و شناختی فرد و همچنین با اشاره به منابع فرهنگی، ایدئولوژیکی و تاریخی توضیح دهد و توجیه کند.