کتاب هر روز فوق العادست

Every Day is Extra
کد کتاب : 54465
مترجم :
شابک : 978-6005994476
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

هر روز موهبتی است
Every Day is Extra
کد کتاب : 13690
مترجم :
شابک : 978-6002535108
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 726
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هر روز موهبتی است اثر جان کری

هر روز موهبتی است داستان شخصی صادقانه ی جان کری است. فارغ التحصیل دانشگاه ییل ، کری در سال 1966 در نیروی دریایی ایالات متحده ثبت نام کرد و در ویتنام خدمت کرد. او به همراه مدال اما سرخورده به خانه بازگشت ، و پیش از کنگره به عنوان جانباز جوان مخالف جنگ شهادت داد.
کری به عنوان دادستان در ماساچوست ، سپس به عنوان ستوان خدمت کرد و در سال 1984 برای مجلس سنا انتخاب شد و سرانجام به مدت پنج دوره خدمت کرد. در سال 2004 وی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات بود و در یک ایالت - اوهایو - پیروز شد. کری به مجلس سنا بازگشت ، به ریاست کمیته مهم روابط خارجی ، و در سال 2013 هیلاری کلینتون را به عنوان وزیر امور خارجه جانشین کرد. در این مقام وی سعی کرد صلح را در خاورمیانه پیدا کند. به جنگ داخلی سوریه ضمن نبرد با داعش رسیدگی کرد . و برای توافق هسته ای ایران و توافق نامه اقلیمی پاریس مذاکره کرد.
هر روز موهبتی است شرح حال پرشور ، روشنگر ، گاه خنده دار و همیشه در حال حرکت از زندگی او است. کری داستانهای شگفت انگیزی درباره همکاران تد کندی و جان مک کین و همچنین رئیس جمهور اوباما و دیگر چهره های اصلی روایت می کند. او از احیای ایمان خود در حالی که در مجلس سنا بازی می کند ، می نویسد و از حزب گرایی که واشنگتن را آلوده کرده است ابراز تاسف می کند.
تعداد کمی از کتاب ها به اندازه این کتاب قانع کننده اند که زندگی عمومی کسی مانند جان کری را نقل می کند. هر روز موهبتی است کری را مردی متعهد ، شوخ و معتبری که هست نشان می دهد و بر اهمیت دیپلماسی و رهبری آمریکا برای تأمین چالش های روز افزون و پیچیده یک جهان جهانی تر ، شهادت می دهد.

کتاب هر روز موهبتی است

جان کری
جان فوربز کِری (به انگلیسی: John Forbes Kerry) متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۴۳) سیاستمدار و وکیل آمریکایی است که ۶۸مین وزیر امور خارجه ایالات متحدهٔ آمریکا در دولت دوم باراک اوباما بود. او از ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۳ سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا بود. او در ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۴ رسماً به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۴ معرفی شد که از جورج بوش شکست خورد.
نکوداشت های کتاب هر روز موهبتی است
The strength of Kerry's memoir is that it draws back the curtain on a life you thought you knew, but turns out to be a bit different. . . . A surprisingly personal book.
نقطه قوت خاطرات کری این است که پرده از اتفاقاتی برمیدارد که شما فکر می کنید آنها را می دانید ولی معلوم می شود که فرق دارند... یک کتاب شخصی فوق غافلگیر کننده.
"David Ignatius "The Washington Post

The war hero, senator, secretary of state and presidential candidate has plenty to write about - and to be right about.
قهرمان جنگ ، سناتور ، وزیر امور خارجه و نامزد ریاست جمهوری چیزهای زیادی برای نوشتن دارد و همچنین برای درست گفتن.
(The Guardian (US

n these pages Kerry shows remarkable honesty, depth, even spirituality. . . . There is remarkable poignancy -- not the usual currency of the career politician and the country's top diplomat.
در این صفحات کری صداقت ، عمق ، حتی معنویت قابل توجه را نشان می دهد. یک تیزی قابل توجه... نه شبیه کارهایی که معمولا سیاستمداران یا دیپلمات های برجسته ی هر کشور انجام می دهند.
"David M. Shribman "The Boston Globe

قسمت هایی از کتاب هر روز موهبتی است (لذت متن)
«جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از در اتاقی کوچک و بی پنجره که کنار سالن شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت و به زحمت بزرگتر از انباری های داخل خانه بود رد شد. داخل اتاق فقط یک میز و دو صندلی قرار داشت. با هماهنگی های قبلی، من از دری در آن سو وارد شده و آنجا منتظر بودم. این اولین دیداری بود که در 40 سال گذشته میان یک وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه ایران انجام می شد.

ارزیابی های متحدان ما، از جمله اسرائیل و کارشناسان خودمان این بود که ایران با شتاب در حال حرکت به سمت توانمندی سلاح هسته ای بود. هیچ کس شکی نداشت که آنها در آن زمان به توانمندی چرخه سوخت هسته ای دست پیدا کرده بودند. ایران از 164 سانتریفیوژی که در روزهای اولیه دولت جورج دبلیو بوش برای غنی سازی اورانیوم می چرخاند، تا سال 2011 خودش را به جایی رسانده بود که میان 27000 سانتریفیوژ مستقر خود، 19000 دستگاه سانتریفیوژ را مورد استفاده قرار می داد.ایرانی ها مقادیر کافی اورانیوم غنی شده ذخیره کرده بودند که در صورت گریز هسته ای برای ساخت 8 تا 10 بمب کافی بود. آنها چند ماه با راه اندازی یک رآکتور پلوتونیوم که قادر به تولید مقادیر کافی پلوتونیوم درجه تسلیحاتی برای ساخت بمب های بیشتر بود، فاصله داشتند. ارزیابی کارشناسان ما این بود که ایران می تواند ظرف دو تا 3 ماه به سمت ساخت یک بمب گریز بزند.

معتقد بودیم اگر ایالات متحده می خواهد برنامه هسته ای ایران را به نحو مناسب مهار کند و از وارد شدن به جنگی یکجانبه در خاورمیانه جلوگیری کند، لازم است تمامی چاره های دیپلماسی را امتحان کند. طی این سال ها آموخته بودیم که آمریکا و ارزش هایی که ما نمادش هستیم، هنگامی قدرتمندتر می شوند که صبوری و بلوغ خرج دهیم و ائتلافی وسیع در حمایت از خودمان ایجاد می کنیم، این همان کاری است که "جورج اچ. دبلیو بوش" هنگام جنگ خلیج [فارس] انجام داد و همان کاری است که ما هنگام تدوین راهبردی برای غلبه بر داعش انجام دادیم. ما از رفتارهای تهاجمی ایران در منطقه آگاه بودیم، دقیقا به همین علت بود که آنها را بابت فعالیت های موشکی، نقض حقوق بشر و قاچاق سلاح تحریم کرده بودیم.