کتاب پروفسور عاشق (نسخهٔ امضا شده)

Baumgartner
به امضای شهرزاد لولاچی
  • 20 % تخفیف
    225,000 | 180,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 137297
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6222675158‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 191
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 خرداد

معرفی کتاب پروفسور عاشق (نسخهٔ امضا شده) اثر پل استر

پل آستر که به تازگی درگذشت، در واپسین رمانش گویی داستان زندگی خود را روایت می‌‌کند.

سیمور (سای) باومگارتنر، نویسنده‌ و پدیدارشناس ‌سالخورده و عضو محبوب هیئت علمی دانشگاه پرینستون (یکی از معتبرترین و پرافتخارترین دانشگاه‌های جهان) هنوز شور عشق دارد. او که حدود ده سال پیش همسر عزیزش آنا را در سانحه‌ای از دست داده، از تنهایی رنج می‌برد. پروفسور به اعماق خاطره‌ها می‌زند. لابیرنت روایت نخستین روزهای زندگی او و همسرش را به تصویر می‌کشد. سیر روایت به دوران نوجوانی پروفسور بازمی‌گردد و شاهد زندگی او و خانواده‌ی مهاجرش هستیم. سطوح مختلف رمان جنگ ویتنام، وضعیت مهاجران و شکاف طبقاتی عمیق در آمریکا، شرایط اوکراین و اوضاع سیاسی آمریکای معاصر را از نگاه ریزبین این نویسنده به تصویر می‌کشد.

کتاب پروفسور عاشق (نسخهٔ امضا شده)

پل استر
پل استر، زاده ی 3 فوریه ی 1947، نویسنده ای آمریکایی است. استر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کلمبیا در سال 1970، به پاریس رفت و به ترجمه ی آثار ادبی فرانسوی روی آورد. او از زمان بازگشت خود به آمریکا در سال 1974، کتاب های شعر، مقاله و رمان های متعددی را به چاپ رسانده است. آثار پل استر به بیش از چهل زبان ترجمه شده اند.
قسمت هایی از کتاب پروفسور عاشق (نسخهٔ امضا شده) (لذت متن)
پله‌های زیرزمین لق و فرسوده است، این هم یکی دیگر از آن مواردی است که باومگارتنر به خودش قول داده تعمیر شود و حتی بعد از سال‌ها قول دادن و عزم جدی داشتن هنوز عملی نشده. چون تا وقتی به زیرزمین نرود، هرگز به پله‌ها فکر نمی‌کند و وقتی دوباره از پله‌ها بالا می‌آید و در زیرزمین را می‌بندد، موضوع را به‌کلی فراموش می‌کند.
صفحه 16
پدر باومگارتنر هرگز به او سیلی نزده بود. کتکش هم نزده بود؛ نه مشتی یا لگدی، گرچه پدرش پیر بود و چه کسی می‌دانست اگر جوان‌تر و نیرومندتر بود، گاهی ممکن بود او را بزند. متولد سال 1905 در ورشو بود و به سال 1960 در نیوآرک مرد. از نظر معیارهای معاصر عمری طولانی نیست، اما مگر می‌توان انتظار داشت با روزانه چهار بسته سیگار و غذایی که بیشتر بورشت، ماهی ترش و تخم‌مرغ آب‌پز است عمری طولانی‌تر داشت؟
صفحه 116
آیا باید رویدادی واقعی باشد تا چون حقیقت پذیرفته شود، یا اعتقاد به حقیقت یک اتفاق آن را واقعی می‌کند؛ حتی اگر چیزی که به فرض اتفاق افتاده رخ نداده باشد؟ و چه می‌شود اگر باوجود تلاش برای پی بردن به رخداد آن اتفاق به بن‌بست قطعیت نداشتن برسید و مطمئن نباشید داستانی که کسی در تراس کافه‌ای در شهر ایوانوفرانکیفسک در غرب اوکراین برایتان تعریف کرده، رویدادی است تاریخی و کمتر شناخته شده اما واقعی، یک افسانه یا غلوگویی یا شایعه‌ای بی‌اساس که پدری به پسری گفته است؟
صفحه 144