کتاب بازیهای کشتار همگانی

Jeux of massacre
  • 28,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 13868
مترجم :
شابک : 978-9643419301
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بازیهای کشتار همگانی اثر اوژن یونسکو

در بخشی از مقدمه درباره ی این اثر که بیست وچهارمین نمایش نامه ی اوژن یونسکو است، آمده: «یونسکو بین سال های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۹ این نمایش نامه را نوشت و نام های مختلفی مانند فاجعه، بیماری های بومی، طاعون، بیماری مسری و بیماری مسری در شهر به آن داده است. او از طاعون و حکومت نظامی، آثار آلبر کامو و یادداشت های روزانه ی طاعونی از دانیل دفوئه الهام گرفته است. در این نمایش نامه مانند بیشتر آثار یونسکو، مسائل شخصی و خصوصی نویسنده، از جمله گفت وگوها و خاطراتی در ارتباط با آرتور آدامف و اختلاف نظرهایش آورده شده است.» این نمایشنامه داستان شهری را که در آن طاعون شیوع پیدا کرده روایت می کند و نویسنده در آن واکنش مردم در برهه های مختلف مواجهه با مرگ را به نقد و چالش می کشد. کتاب حاضر توسط نشر «قطره» منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

«بازی های کشتار همگانی»، بیست و چهارمین نمایش نامة «اوژن یونسکو»، عضو آکادمی فرانسه و پدر تئاتر نو (آوانگارد) قرن بیستم در جهان است. در این نمایش نامه، مرگ همواره حضور دارد و به همه حمله می کند، درست در جایی که کم تر آن را انتظار دارند و حمله، فوری و بیرحمانه است؛ در هر لحظه زندگی ها را تخریب می کند و بدون وقفه، محضرداران و کارگران، ثروتمندان و فقرا، کارمندان و مردم عادی، میرغضب ها و قربانیان را از بین می برد و هیچ کس نمی تواند از آن بگریزد. در این نمایش نامه با آفرینش مرگی همگانی رو به رو هستیم. کتاب حاضر پس از گفتاری دربارة نمایش نامة «بازی های کشتار همگانی»، به نقدهایی از منتقدان بزرگ دربارة این اثر و آن گاه به متن اثر در 18 صحنه و در پایان مروری بر زندگی و آثار نویسنده اختصاص دارد.

کتاب بازیهای کشتار همگانی

اوژن یونسکو
اوژن یونسکو، ۲۶ نوامبر ۱۹۰۹ در کشور رومانی به دنیا آمد. پدرش یک کارمند رومانیایی و ارتدکس و مادرش زنی فرانسوی و پروتستان بود. شاید همین اختلافات فرهنگی و مذهبی باعث شد تا نهایتا آن دو، زمانی که اوژن تنها هفت سال داشت، از یکدیگر جدا شوند و این ناسازگاری ها شرایط نابسامانی را برای کودکی اوژن رقم زند.یونسکو در 16 سالگی به همراه پدرش روانه ی رومانی شد و به کالج ملی ساوای مقدس (Saint Sava) رفت. البته بیشتر دوران کودکی اش را در فرانسه گذرانده و بنا بر ادعای خود تجربیاتی که در آن دوران به دست آورده،...