کتاب درس

la lecon
کد کتاب : 13871
مترجم :
شابک : 978-6007061480
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 99
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درس اثر اوژن یونسکو

درس تقابل شخصیت های پر رنگ، یک ترکیب تصویری زنده، مکالمه ای که محور و سامانه درونی است، همراه با دگرگونی های جذاب، به اوج می رسد و طول نمایشنامه با خود درس یکسان است. آیا می توان سنت را با نوآوری آشتی داد؟

ونسکو در نمایشنامه "درس" سراغ یکی از نشانه های ابزوردیسم در تئاتر یعنی معناگریزی رفته است. او در این نمایش معناگریزی را در ابعاد مختلف زندگی انسانی به بحث می نشیند. از نقدی که بر تاریخ علم گرفته شروع می کند تا به بی هویتی ارتباط میان انسان ها می رسد. بحث او در تاریخ علم، بحثی گسترده است که این نوشتار قصد ورود به آن را ندارد، بلکه نگارنده خواهد کوشید به چگونگی معنا گریزی در این نمایشنامه بپردازد و آن را با آنچه به یونسکو به عنوان دیالوگ در این نمایشنامه مورد استفاده قرار داده به بحث بگذارد.

کتاب درس

اوژن یونسکو
اوژن یونسکو، ۲۶ نوامبر ۱۹۰۹ در کشور رومانی به دنیا آمد. پدرش یک کارمند رومانیایی و ارتدکس و مادرش زنی فرانسوی و پروتستان بود. شاید همین اختلافات فرهنگی و مذهبی باعث شد تا نهایتا آن دو، زمانی که اوژن تنها هفت سال داشت، از یکدیگر جدا شوند و این ناسازگاری ها شرایط نابسامانی را برای کودکی اوژن رقم زند.یونسکو در 16 سالگی به همراه پدرش روانه ی رومانی شد و به کالج ملی ساوای مقدس (Saint Sava) رفت. البته بیشتر دوران کودکی اش را در فرانسه گذرانده و بنا بر ادعای خود تجربیاتی که در آن دوران به دست آورده،...