کتاب دریا اسب من شده است

The sea has become my horse
زندگی نامه داستانی شمس تبریزی پیر و مرشد مولوی
کد کتاب : 14088
شابک : 978-9645365934
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دریا اسب من شده است اثر نقی سلیمانی

محمد تبریزی که بعد از سیر و سلوک عاشقانه و عارفانه و دیدار با مولانا، به شمس تبریزی ملقب شد، پسر پارچه فروشی در تبریز به نام علی بود. آن روز ها بیش تر ایرانی ها، سنی بودند. از میان مکتب های فقهی سنی، دو مکتب «شافعی» و «حنفی» در ایران رواج داشت.

هواخواهان این دو مکتب فقهی، چنان بر سر عقاید خود پافشاری می کردند که در هر فرصت به جان یک دیگر می افتادند و خون راه می انداختند. این برخورد ها محمد را که پسری کنجکاو، با هزاران سئوال بی جواب بود، حساس تر می کرد تا راه خود را با دقت بیش تری انتخاب کند. محمد همیشه به این فکر می کرد که چرا به دنیا آمده است و به کجا می رود. برای یافتن جواب سئوال هایش، در مجلس درویش های بزرگ و عارفان حقیقت جو و خداجو وارد شد و جاذبه و شور حال مجلس، تاثیری شگرف و عمیق بر وی گذاشت.

مجموعه حاضر دربرگیرنده زندگی نامه داستانی و شرح سفر ها و ماجرا های شمس تبریزی پیر و مرشد مولانا است و برای نوجوانان به نگارش درآمده است.

کتاب دریا اسب من شده است

نقی سلیمانی
نقی سلیمانی (زاده ۱۳۴۰) رمان‌نویس، طنز‌نویس، نویسنده داستان‌های کوتاه، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی و زندگی نامه‌نویس است . نقی سلیمانی زاده ۱۳۴۰ در تهران، در مصاحبه ای می‌گوید: «تقریباً تمام دوران کودکی‌ام در اطراف پارک شهر تهران گذشت. پارک شهر با آن درخت‌های عظیم و سر به فلک کشیده‌اش و نسیم خُنکش که بر همه کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف، کم و بیش می‌وزید. بر سنگلج، خیابان ابوسعید، میدان حسن آباد، خیابان امیریه، و کوچه درختی که همان ...