کتاب درآمدی به طنز پژوهی

An Introduction to Humor studies
(طنز از دیدگاه روان شناسی،مطالعات فرهنگی،انسان شناسی،ارتباطات،نشانه شناسی و…)
کد کتاب : 14165
مترجم :
شابک : 978-6007683866
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی به طنز پژوهی اثر آرتور آسا برگر

طنزپژوهی (Humor Studies) نام زیرشاخه نوپایی از پژوهش های آکادمیک است که پیرامون خنده و شوخ طبعی شکل گرفته و شاید بتوان گفت تعریف آن به اندازة تعریف خنده و شوخ طبعی سهل و ممتنع است. امروز در گستره ی جهانی، تمام شاخه های علوم انسانی، از روان شناسی گرفته تا ارتباطات و از ادبیات تا هنر، موضوعات مرتبط با خنده و شوخ طبعی مورد توجه جدی قرار گرفته اند و در هر رشته ای صدها پژوهش علمی در قالب مقاله و پایان نامه و کتاب به چاپ رسیده است. تأمل و تعمق در چیستی و چگونگی شکل گرفتن خنده و موقعیت طنزآمیز، اکنون دیگر نه اذهان فیلسوفان نازک اندیشی چون برگسن (۱۸۹۲ – ۱۹۴۱) که دانشمندانی در پزشکی و هوش مصنوعی را به خود مشغول داشته است.
این کتاب به علاقمندان طنزپژوهی، به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان یاری می رساند تا با گزیده ای از طنزپژوهی ها به کوشش چند تن از مشهورترین طنزپژوهان جهان که هر یک دیدگاه و روش متفاوتی در زمینة کار خود دارند آشنا شوند.

کتاب درآمدی به طنز پژوهی

آرتور آسا برگر
آرتور آسا برگر با این فرض که تحصیلات خوب، او را آماده هر شغلی خواهد کرد، لیسانس ادبیات و فلسفه خود را در دانشگاه ماساچوست در سال 1954 اخذ کرد. سپس به کسب تجربه در روزنامه نگاری روی آورد، با این قصد که بتواند بنویسد و ممکن است روزی به روزنامه نگاری حرفه ای تبدیل شود. وی در دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه کالیفرنیا برکلی پذیرفته شد و از آنجا در تابستان سال 1954 شروع به کار کرد اما به دانشگاه آیووا منتقل شد و در آنجا توانست با افرادی مانند مارگریت یانگ همکاری کند. او همچنین توانست با گوستاو برگمان...
دسته بندی های کتاب درآمدی به طنز پژوهی